eTurizam jedinstveni je projekt Ministarstva turizma i sporta kojim se objedinjuju javne usluge u turizmu u obliku jedinstvenog informacijskog sustava, istaknuto je na predstavljanju kompletnog sustava eTurizam.
Projekt koji je započeo još 2014. godine, a zahvaljujući europskim sredstvima omogućio je digitalizaciju i informatizaciju javnih usluga, od danas na jednom mjestu nudi pet različitih setova usluga u turizmu.
Sustavu eTurizam pristupa se putem sustava eGrađani, a obuhvaća već dobro poznat sustav za prijavu i odjavu gostiju (eVisitor), sustav za dodjelu dostupnih potpora u turizmu (TuRiznica), registraciju obavljanja djelatnosti i pokretanje poslovanja u turizmu (TuStart) središnji turistički registar (TuRegistar) i turističko-informacijski portal - croatia.hr.
Kako je istaknuto prilikom prezentacije, cilj je ovog projekta bio digitalizacijom i optimizacijom svih poslovnih procesa u turizmu poboljšati komunikaciju između građana i javne uprave u turizmu te povećati učinkovitost i transparentnost u postupanju javne uprave prilikom pružanja javnih usluga u turizmu prema građanima i poslovnim subjektima.
Projekt je ukupno vrijedan 5,26 milijuna eura, od čega je više od 4,4 milijuna eura sufinancirano iz Europskog fonda za regionalni razvoj u okviru Operativnog programa "Konkurentnost i kohezija".
Na razvoju ovih web aplikacija odnosno sustava radile su domaće tvrtke - Infodom, Omega Software i Span.
Pojašnjavajući tehničku stranu cijelog projekta, član projektnog tima iz MINTS-a Zlatko Ćović istaknuo je kako su pokušali maksimalno rasteretiti korisnike. Tako se prilikom prijave u eGrađani, od korisnika traže vjerodajnice razine 2 ili 3, nakon čega ulazom u eTurizam portal imaju pregledno prikazano sve one usluge koje su im dostupne.
Primjerice, privatnim osobama bit će dostupne samo usluge koje mogu kao privatne osobe dobiti, dok će obrtima i tvrtkama biti dostupan puno veći broj usluga.
No, to ne znači da građani i dalje ne mogu predavati zahtjeve za određenom uslugom "na stari način", odnosno kroz pisarnicu.
Međutim, važno je istaknuti kako će svi ti postupci, i oni elektronski predani i oni u papirima, ići kroz isti sustav eTurizam, a sva rješenja će biti zavedena u TuRegistru, pojasnio je.
Na kraju je istaknuto i kako su sve usluge iz projekta eTurizam od danas dostupne svim korisnicima eGrađana, a Ministarstvo turizma organizirat će radionice sa predstavnicima županija kako bi se razriješile bilo kakve nedoumice u radu i korištenju sustava.