Lakovjerna generacija: Odrasli su u digitalnom svijetu, a lakše ih je prevariti na internetu nego starije ljude

Prevaranti koriste različite načine za krađu podataka i identiteta, a zanimljivo je tko im je najlakša meta.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 12.11.2023. / 09:49

Generacija Z (Foto: Getty Images)

Generacija Z odrasla je u digitalnom svijetu u kojem se puno bolje snalaze od svojih baka i djedova koji su odrasli u nekim potpuno drugim (mnogi će reći i boljim) uvjetima. Dok starijima i dalje puno toga nije jasno oko pametnih uređaja, tehnologije i interneta, mladima je to prirodno okruženje i zato su rezultati istraživanja o online prijevarama koji su ovaj tjedan objavljeni na New York Postu prilično iznenađujući.

Slika nije dostupna Neobični prioriteti: Polovica generacije Z radije bi ostala živjeti s roditeljima nego se odrekla omiljene aktivnosti

Iako se možda čini logičnim da će na prijevare prvo nasjesti oni koji o tehnologiji znaju najmanje, odnosno starije osobe, pokazalo se da je puno veća vjerojatnost da će prevaranti imati uspjeha s mladima, odnosno generacijom Z.

Iz FBI-a tako upozoravaju o iznimno velikom porastu prijevara među osobama mlađim od 20 godina u SAD-u - gubici od takvih prijevara porasli su od procijenjenih 8,2 milijuna dolara 2017. godine na čak 210 milijuna 2022. godine. Generacija Z, odnosno oni rođeni između kraja devedesetih i početka 2010.-ih pokazala se kao prilično lak plijen za prevarante koji posebno iskorištavaju njihovu aktivnost na društvenim mrežama i online šopingu. Njima se konstantno prikazuju oglasi za razne lažne internetske stranice te im prevaranti šalju phishing emailove na koje mnogi od njih na kraju nasjednu. Također, jedno prijašnje istraživanje Deloittea pokazalo je kako je dvostruko veća mogućnost da će generaciji Z hakirati račune za društvene mreže u odnosu na starije generacije, a 14 posto generacije Z priznalo je kako je netko zloupotrijebio dijeljenje njihove lokacije na mreži.

Prema izvještaju Nacionalnog saveza kibernetičke sigurnosti, kada su u pitanju prevare, generacija Z najčešće je žrtva krađe identiteta, hakiranja računa, kao i tzv. romantičnih prijevara i to u puno većem opsegu u odnosu na starije. Mladi često nasjednu i na lažne ponude za posao i obećanje brzog napretka, ako kandidati za posao prvo plate novac za obaveznu edukaciju. Tako nešto niti jedan poslodavac neće tražiti od kandidata za posao, no mladi ponekad ipak nasjednu i na takav tip prijevara.

Generacija Z Poslodavci ne znaju što bi s njima: Ova ih generacija dovodi do ludila

Ono što stručnjaci za sigurnost savjetuju svima, a to se pogotovo odnosi i na “lakovjernu generaciju Z” jest da koriste dvostupanjsku autentifikaciju za pristup aplikacijama te da nikada ne koriste iste lozinke za različite servise.

Izvor: NY Post
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti