Jesu li leteći taksiji u nekoj bližoj budućnosti realnost ili su sve dosadašnje najave samo optimistične želje koje se neće ostvariti, barem ne tako skoro? Dok su neki skeptični u vezi s tim da ćemo uskoro u taksijima letjeti, u Virgin Atlanticu vjeruju kako neće proći mnogo vremena prije nego što gradove i mjesta na kraćim udaljenostima budu povezivali leteći taksiji. Ta je kompanija prošli tjedan potpisala partnerstvo s Vertical Aerospaceom, uz opciju potencijalne kupovine njihovih 150 zrakoplova VA-X4.
Nije riječ o klasičnim zrakoplovima, već o avionima kojima nisu potrebne aerodromske piste, već mogu polijetati i slijetati vertikalno, poput helikoptera. Riječ je o električnim zrakoplovima koji su gotovo nečujni te u njima ima mjesta za četiri putnika. S jednim punjenjem baterije mogu izdržati oko 160 kilometara leta, što je i više nego dovoljno za letove na kraćim udaljenostima. Trenutačni je plan povezivanje engleskih gradova s aerodromima u Londonu i Manchesteru. Dakle, umjesto željeznice ili klasičnog taksija na aerodromima će biti dostupni zrakoplovi koji će ih moći odbaciti do željene destinacije.
Takvo putovanje bit će puno kraće (maksimalna brzina zrakoplova je 320 km/h) te će zrakoplov moći će sletjeti na posebne piste poput helidroma koje bi se trebale nalaziti u gradovima. Naravno, nije teško predvidjeti da će takav prijevoz, pogotovo na početku, biti skup i vjerojatno će ga moći priuštiti samo oni dubljeg džepa. Predsjednik Vertical Aerospacea Michael Cervenka za BBC je rekao kako sa svojim zrakoplovima žele pomicati granice onoga što je trenutačno tehnološki moguće te da se njihovi ciljevi mogu ostvariti s tehnologijom koja je već dostupna, bez čekanja na izum “nove magične baterije”.
Iz Virgina kažu kako će VA-X4 donijeti revoluciju urbane mobilnosti i električnog zračnog prijevoza, uz iste sigurnosne standarde kao i komercijalni zrakoplovi. O kakvoj je revoluciji riječ, objasnili su na primjeru Cambridgea, koji je od Heathrowa udaljen oko 90 km. Taj put automobilom traje više od sat i pol, no s VA-X4 to će se putovanje skratiti za više od jednog sata - na samo 22 minute.
Testiranja zrakoplova počinju ove godine, a trenutačno nije poznato kada bi mogla početi njihova komercijalna uporaba.