Umjetna inteligencija nastavlja svoju postupnu infiltraciju u razne aspekte naših života, no čini se da se bori za napredak u području online upoznavanja, pokazalo je nedavno znanstveno istraživanje.
Studija naglašava primjetnu razliku u ponašanju korisnika kada je u pitanju pozitivna reakcija na profile za spojeve čiji su autori ljudi u odnosu na one koje je izradio ChatGPT, jezični model umjetne inteligencije.
Žene opreznije od muškaraca
Istraživanje je otkrilo da je 36 posto žena na Tinderu, kada im je predstavljen muški profil koji je generirala umjetna inteligencija, izrazilo interes. Međutim, taj se postotak značajno povećao na gotovo 64 posto, kada se profil temeljio na autentičnim osobnim podacima.
S druge strane, jaz je bio manji kad su muškarci u pitanju. Muškarci su bili zainteresirani za 46 posto profila koje je generirala umjetna inteligencija i 54 posto profila koje su napisale stvarne korisnice.
Ovaj rodni disparitet sugerira da se muškarci često više oslanjaju na fotografije i mogu prijeći prstom udesno bez čitanja ženskog profila, kaže Alex Limnowka, trenerica za veze i psihoterapeutkinja. Limanowka je također priznala rastući utjecaj umjetne inteligencije u aplikacijama za upoznavanje, gdje se koristi za generiranje osobnih podataka i poboljšanje slika. Međutim, priznala je da je eksperiment naglasio stalnu prednost koju ljudi imaju u odnosu na chatbotove, zbog njihove sposobnosti davanja autentičnijih odgovora.
Nematerijalna bit individualnosti nedokučiva za AI
Limanowka je naglasila da,iako umjetna inteligencija može proizvesti tehnički točne opise, ne uspijeva uhvatiti inherentnu jedinstvenost ljudskog identiteta. Nematerijalna bit individualnosti, primijetila je, ostaje nedokučiva za sadržaj koji generira umjetna inteligencija.
Zanimljivo je da je istraživanje u kojem je sudjelovalo 5000 parova otkrilo da se svaka četvrta osoba koja se nedavno zaručila ili vjenčala prvo upoznala na internetu. Nadalje, kasnija istraživanja pokazuju da bi brakovi koji potječu iz aplikacija za spojeve mogli imati manju vjerojatnost da će završiti razvodom.
Eksperiment koji je provela platforma za igre na sreću, Mecca Games, uključio je pomoć volontera u izradi Tinder profila. Biografije koje su napisali ljudi obično su imale karakteristične osobne dodire, spominjale su se određene strasti i pružale intimnije detalje. Nasuprot tome, profili koje je generirala umjetna inteligencija bili su općenitiji te su sličili pismima molbi za posao sa standardiziranim izrazima.
Izvor: Daily Mail