Želja je gradonačelnika Londona da do 2030. na cestama ovog velegrada više ne voze automobili s motorima s unutarnjim izgaranjem te se Sadiq Khan nada da će, umjesto klasičnih benzinaca i dizelaša, većina automobila imati električne motore. No da bi se taj plan ispunio, prvo je potrebno pripremiti gradsku infrastrukturu. Tijekom sljedećih godina cijena e-automobila trebala bi biti sve manja, pa će, barem cjenovno, e-vozila biti pristupačnija i sve zanimljivija većem broju ljudi. No cijena nije jedini problem te je za vlasnike automobila na struju puno veći izazov pronaći mjesto na kojem mogu napuniti bateriju svojeg e-ljubimca.
Osobe koje žive u kućama i imaju garažu takvih briga ne bi trebali imati jer, poput mobitela, mogu i svoj automobili ostaviti na punjenju preko noći, no mali je broj ljudi koji imaju takve mogućnosti. Umjesto toga, moraju tražiti punionice i nadati se da će biti slobodne, a njihov broj nije dovoljan kako bi zadovoljio potrebe sve većeg broja vlasnika električnih vozila. Kako bi riješio taj problem, Khan je najavio plan izgradnje infrastrukture za električna vozila koji uključuje postavljanje čak oko 50 tisuća stanica za punjenje e-vozila diljem Londona do 2025. godine.
Broj električnih automobila u Londonu u posljednje je vrijeme sve veći, a uz najavljeni rastući broj punionica, ta bi se brojka mogla povećati s oko 20 tisuća koliko ih se danas vozi ulicama najmoćnijeg grada Velike Britanije na više od 330 tisuća do 2025. godine, predviđaju stručnjaci. Postavljanjem velikog broja punionica, pokrenut će se "revolucija električnih automobila", komentirao je gradonačelnik.
Predviđanja iz ureda gradonačelnika kažu da će najveći broj punionica postaviti privatne kompanije, no ipak očekuju da će biti potrebna pomoć vlade kako bi se ovaj plan ispunio u cijelosti. Kao najveći razlog zbog kojeg je Sadiq Khan krenuo u električnu revoluciju navodi zdravlje ljudi koji žive u Londonu te je rekao da je zrak u glavnom gradu toliko zagađen da predstavlja zdravstveni rizik za sve njegove stanovnike.
Izvor: Electrek