Jednostavno: QR kod (što je zapravo skraćenica od Quick Response) je dvodimenzionalni barkod koji se koristi u promotivne svrhe - kako bi korisnici na brz i jednostavan način mogli očitati sadržaj koji je u njemu zapisan.
Taj se sadržaj očitava QR readerima - mobitelima koji imaju kameru, bilo preko aplikacije koju možete dowloadati ili uz pomoć softweara koji je već instaliran na vašem mobitelu. Na taj način ovaj kvadratni crno-bijeli kod na bijeloj pozadini, vaše sadašnje ili potencijalne klijente u kratkom roku može usmjeriti na vaše web stranice.
Pogađate, ovo su smislili Japanci. Točnije u Toyoti, i to još davne 1994. Naravno, uspjeh QR kampanje, kao i kod drugih marketinških alata, ovisit će o tome kako dobro poznajete vašu ciljanu publiku – znate li što žele i kako ih ponuditi ono što žele, uspjeh korištenja QR koda, bit će veći.
Iako se ovaj način oglašavanja dosta koristi u posljednje vrijeme diljem svijeta, kod nas je još prilično nepoznat, ali za očekivati je da će se uskoro i to promijeniti. Primjerice, radite li vizitke (a vaša ciljana publika koristi nove tehnologije), razmislite o implementaciji QR koda, koji odmah, na licu mjesta može dati mnogo informacija o vama i vašem poslu. Evo male lekcije kako napraviti QR kod na vizitkama. Nešto tipa QR for dummies (poput mene).
Blagdansko vrijeme je idealno jer su mnogi odlučili da se bolje i intenzivnije promoviraju koristeći QR kod na proizvodima koje poklanjaju vjernim klijentima i partnerima (kišobrani, šalice, rokovnici, itd.).
Kao što rekoh, kod nas je sve ovo još u povojima, ali ukoliko vas zanima, ovdje možete generirati svoj QR kod.