Gostujući na zatvaranju LEAP Summita, šef Rimac Automobila Mate Rimac podsjetio je na trnovit i nevjerojatan put koji je prešao ne bi li ostvario svoj san i napravio vlastiti automobil.
Sve počinje sa strašću. Želite li ostvariti svoje snove morate biti spremni žrtvovati štošta, rekao je Rimac i otkrio okupljenima kako je izgledao njegov poduzetnički put.
Rekao je kako mu je glavni uzor i inspiracija za izradu električnog automobila bio Nikola Tesla i njegov električni motor.
Mislio sam da automobil može i mora biti brži i uzbudljiviji, rekao je Rima i dodao kako te 2011. godine nije bilo startupova u automobilskom svijetu, već samo velike kompanije.
Bio sam mikrob u industriji u kojoj prevladavaju divovi. Znali smo da će napraviti automobil biti teško i skupo, ali nismo znali koliko, rekao je okupljenima Rimac te otkrio kako nisu imali dovoljno novca da angažiraju druge da im razvijaju automobil već u morali sami krenuti od nule. I to se pokazalo kao dobitna kombinacija.
Nudili su mu da ode iz Hrvatske, ali...
Iako su mu tijekom godina nudili da svoju tvrtku preseli izvan Hrvatske, Rimac se tome uvijek protivio.
Želio sam pokazati da je moguće napraviti automobil u Hrvatskoj, da je moguće stvoriti dobre i zanimljive poslove ovdje, naglasio je Rimac.
Problem je bio, priznaje Rimac, uvjeriti velike kompanije da tamo neka mala tvrtka iz Hrvatske, na čijem je čelu dvadeset i nešto godišnjak ima znanje i može raditi komponente za druge, puno veće i poznatije tvrtke. No, njegova upornost se isplatila. Iako mu na početku nije bio cilj raditi komponente za druge proizvođače automobila, no na to ga je natjerala nužda.
I dalje smo radili što smo htjeli - razvijali najbolji električni automobil na svijetu, smo su sad taj razvoj platili drugi, priznao je Rimac.
Okupljenima je otkrio kako je prvo ulaganje u njegovu tvrtku stiglo 2014. godine. Od tad privlače investitore iz cijelog svijeta. Tako su prošle godine dogovorili partnerstvo s najvećim kineskim proizvođačem baterija Kamelom, što je rezultiralo ulaganjem od 30 milijuna eura u Rimac Automobile. Ujedno, otkrio je i kako za sljedeću godinu planira još veće ulaganje u tvrtku, ali nije želio ići u detalje.
Danas Rimac Automobili imaju 350 zaposlenih iz 25 zemalja svijeta, a u planu im je proširiti proizvodnju i zaposliti 1000 ljudi.
Dokazali smo da je moguće napraviti automobil u Hrvatskoj. Naš Concept_One probio je led i promijenio mišljenje brojnih ljudi diljem svijeta. Meni je najdraže što je promijenio mišljenje Jeremyja Clarksona, priznao je kroz smijeh Rimac.
Rimac C_Two (Foto: Rimac automobili) (Foto: Rimac automobili)
Hammondova nesreća ostat će mu u pamćenju
Prisjetio se i nesreće u kojoj je Richard Hammond u potpunosti uništio jedan primjerak Concept_Onea.
Taj poziv nikad neću zaboraviti. Valjda me stajao deset godina života. A sve se dogodilo kad smo bili na rubu - na rubu bankrota. Kad smo pregovarali s Kinezima oko investicije teške 30 milijuna eura. Razmišljali smo da li da im uopće damo automobil na testiranje. Bojali smo se katastrofe, nesreće, svega. I onda se to dogodi. Nesreća o kojoj su pisali svi mediji na svijetu. No, katastrofe, dobro možda ne baš takve, događaju se svakog tjedna. Sto sam puta poželio odustati, rekao ako ne uspijemo ovo možemo zatvoriti firmu. I nekako smo prebrodili i nastavljamo dalje, iskren je bio Rimac.
Prije nekoliko dana u Ženevi je predstavio novi automobil - C_Two, kojim je podigao ljestvicu među električnim automobilima.
To je automobil koji sam želio napraviti od samog početka, ali tad nisam imao novac, tehnologiju i znanje, rekao je Rimac i dodao "savršenstvo".
Budućnost je u - autonomnim automobilima
Okupljenima je otkrio i kako uz električne automobile ima još jednu strast - autonomne automobile.
To je tehnologija koja će promijeniti svijet. Jer, kad jednom ljudima uklonite potrebu za posjedovanjem automobila i vožnjom, mobilnost će postati usluga. Tada će ljudi koristiti tvrtke poput Ubera za prijevoz, a onda će odluke o nabavku biti na samoj tvrtki, ispričao je Rimac svoje viđenje budućnosti prijevoza.