Mate Rimac pojedinačno je najveći dioničar, a za Dnevnik Nove TV otkriva gdje će se i što proizvoditi, ali i zašto je usprkos brojnim pozivima iz inozemstva odlučio ostati u Hrvatskoj.
Prije 12 godina kad sam pokrenuo firmu da mi je netko rekao da će se ovo desiti ne bi vjerovao, ali sam pokrenuo firmu s idejom da napravimo nešto veliko. Iako je tu već puno rezultata, sad je već preko 1000 zaposlenih u firmi, imamo partnere poput Porschea, Volkswagena, Hyundaija, najveće firme na svijetu, preuzeli smo sad i Bugatti, mi i dalje smatramo da smo na početku svog puta, rekao je Rimac, a Bago ga je pitao gdje je kraj, na što je odgovorio da kraja nema.
Porsche postoji 70 godina, Bugatti postoji 110 godina. Mi kažemo da ne gledamo kratkoročno, srednjeročno nego jako dugoročno i kažemo da želimo izgraditi firmu za 100 godina, kaže Rimac.
Sjedište tvrtke ostat će u Hrvatskoj.
Sjedište i razvoj za Rimac i Bugatti ostat će u Hrvatskoj. To je najvažniji, najključniji dio firme. Znači, sav razvoj budućih Bugatti modela i budućih Rimac automobila uključujući pogonske sustave bit će u Hrvatskoj, rekao je i dodao kako će većina proizvodnje i aktivnosti tvrtke biti u Hrvatskoj, a u Francuskoj će se auti sklapati.
Velik dio vrijednosti će biti u Hrvatskoj, ističe Rimac.
Odgovorio je i zašto nikada nije otišao iz Hrvatske.
Ja sam htio dokazati i pokazati da je to moguće raditi ovdje i sve sam radio da to ostane ovdje. Puno puta samo bili pred odlaskom. Nije to toliko do države, nego fali taj cijeli ekosustav. Nema investitora, nema venture kapital fondova, to jest, nešto sad ima. Tada kad sam ja krenuo nije bilo. Nemaš znanja tu, nemaš talenta, moraš sve izgraditi ispočetka, rekao je Rimac i istaknuo kako su ponosni što su hrvatska tvrtka. Svjetski mediji pišu o preuzimanju Bugattija i na naslovnicama piše da Bugatti sad postaje hrvatski, kaže Rimac i dodaje kako to s ponosom ističu kao što su i ponosni što su ovdje ostali.
Ja nisam nikad bio negativan oko Hrvatske, nego je jednostavno naša realnost bila da je bilo teško opstati tu, ali smo uspjeli i sad je to to.
Komentirao je i Neveru. Kaže da je plan proizvoditi 50 automobila godišnje i 50 platformi za proizvođača koji radi automobile na bazi Nevere te 100 komada godišnje zajedno.
Prvu godinu proizvodnje imamo rasprodanu, rekao je Rimac.
Bago ga je pitao i kako će izgledati automobili za pet godina. Rimac kaže da će do 2030. gotovo svi auti postati električni, a za 10-15 godina predviđa da automobili neće imati volane i neće biti u vlasništvu krajnih korisnika nego će ih ljudi koristiti kao uslugu za prijevoz od točke A do točke B.
To će u potpunosti promijeniti društvo, neće samo autoindustriju isto kao smartfoni, rekao je Rimac.
Na pitanje treba li država pomagati ovakve projekte Rimac kaže da država tu nije ključna.
Meni nije ni pomagala ni smetala do sada u nekom velikom obimu. Mi smo do sad platili 20 milijuna eura poreza, dobili smo dva milijuna eura potpora od Hrvatske. Sad smo napokon dobili zamljište za izgraditi kampus dok se istovremeno sve druge zemlje čapale da to radimo kod njih, rekao je.
Rimac smatra da u Hrvatskoj nedostaje proaktivnost i izvedba. Svojim primjerom, kaže, htio je pokazati da ne samo da Hrvati mogu ostati ovdje, već i da ljudi iz cijelog svijeta mogu doći ovdje i Hrvatsku nazvati svojim domom.
Ja želim stvoriti uvjete da što više ljudi iz dijaspore se vrati tu sa iskustvom iz industrije. Imamo jako puno već takvih slučajeva, rekao je.
Komentirao je i svemirsku utrku među bogatašima. Kaže da prati to sa zanimanjem te da je imao ponudu jednog kupca da ide s njim na Mjesec, no odbio je.
Ja rađe ostajem tu. Imam dovoljno izazova ovdje, rekao je.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr