Mercedes-Benz objavio je planove za stvaranje vlastitog operativnog sustava pod imenom MB.OS koji će se temeljiti na novoj MMA (Mercedes Modular Architecture) platformi. Kako su istaknuli, novi operativni sustav dizajniran je i razvijen unutar samog Mercedesa kako bi zadržali potpunu kontrolu nad odnosom s kupcima, osigurali privatnost podataka i iskoristili jedinstvenu integraciju svih funkcija automobila.
Temeljen je na namjenski izgrađenoj arhitekturi "chip-in-cloud" (čip u oblaku), te koristi pristup svim dijelovima vozila - od infotainmetna, preko automatizirane vožnje pa sve do punjenja. Operativni sustav bit će standardiziran za cijeli portfelj vozila, potpuno ažuriran za brzu nadogradnju i namjerno otvoren za odabrane partnere. Tako će Mercedes-Benz definirati i kontrolirati arhitekturu vlastitim osnovnim slojem hardvera i softvera, ali i omogućiti integraciju vodećih tehnoloških igrača kroz partnerske ugovore.
Donijeli smo odluku da budemo arhitekti vlastitog operativnog sustava – jedinstvene arhitekture čipa u oblaku koja iskorištava potpuni pristup hardverskim i softverskim komponentama naših vozila. Kombinirajući ovu vlastitu stručnost s izborom partnera svjetske klase, stvorit ćemo izvanredno korisničko iskustvo, od pomoći u vožnji, navigacije i zabave, pa sve do integriranog punjenja. MB.OS će imati potpunu mogućnost nadogradnje i stalna poboljšanja, istaknuo je Ola Källenius, glavni izvršni direktor, Mercedes-Benz.
Partnerski ugovori već su dogovoreni s tvrtkom NVIDIA koja će kroz svoj softver, podatke i umjetnu inteligenciju, kao i svoj Orin sustav omogućiti poboljšanje automatiziranih sustava vožnje u Mercedes-Benz automobilima.
Opsežan set senzora bit će dostupan u MMA platformi, koja će također imati koristi od novih dimenzija procesorske snage. Postavljanje senzora, ističu iz Mercedes-Benza, bit će dizajnirano tako da odgovara zahtjevima urbanih sredina, posebno prisutnosti pješaka i gustog, složenog prometa. Tamo gdje lokalni propisi dopuštaju, vozači će moći uživati u većoj udobnosti, uključujući vožnju bez ruku, dok pogled ne skida s ceste.
Cilj im je razviti uvjetno automatiziranu vožnju razine 3 s krajnjim ciljem vožnje pri brzinama do 130 km/h. Upravo će tu biti ključno partnerstvo s tvrtkom NVIDIA kako bi se izgradio sustav automatizacije vožnje koji se može u potpunosti programirati i ažurirati.
Kako pojašnjavaju, "pokretački mozak" vozila je NVIDIA DRIVE Orin sustav na čipu, sposoban za provođenje 254 trilijuna operacija u sekundi za obradu podataka iz niza senzora koji okružuju vozilo. “Oči” sustava, koje se nazivaju i sustavi percepcije, uz radarske senzore i kamere, su LiDAR senzori Luminara. Luminarov IRIS senzor sljedeće generacije može prepoznati čak i male objekte niske refleksije u infracrvenom spektru.
Također, dogovorili su partnerstvo i s Googleom za razvoj i implementaciju navigacije u automobilu sljedeće generacije, ali "super performanse poput računalnih" u svakom automobilu s automatskim senzorima za vožnju.
Mercedes je rekao da će mu suradnja s Googleom omogućiti da ponudi informacije o prometu i automatsko preusmjeravanje u svojim automobilima. Kako su pojasnili, vozači će moći gledati YouTube na infotainment sustavu kada je automobil parkiran ili u načinu autonomne vožnje razine 3.
Zanimljivo je da bi samo kupci koji su spremni platiti dodatni paket opcija, mogli profitirati od te napredne tehnologije. Naime, iz Mercedes-Benza najavili su "tri prikladna paketa", a očekuju da će do kraja desetljeća od pretplata uprihoditi više milijardi eura.