Prije nekoliko godina činilo se kako je većina tradicionalnih automobilskih kompanija glavni fokus stavila na elektrifikaciju te da brzo namjeravaju odustati od razvoja benzinaca i dizelaša. Neki su čak planirali do kraja ovog desetljeća u potpunosti odustati od motora s unutarnjim sagorijevanjem i prodavati samo vozila s električnim motorima, no pokazalo se kako su takve najave ipak bile preambiciozne.
Iako je popularnost električnih vozila sve veća, na ovom su tržištu i dalje brojni izazovi te se čini da mnogi neće prijeći na električne motore dok se ti izazovi ne riješe ili barem ublaže. Zato su i automobilske kompanije u posljednje vrijeme promijenile, odnosno prilagodile strategiju pa namjeravaju nastaviti s proizvodnjom i prodajom automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem kroz duže vremena nego su prvotno planirali. Dakle, usporit će s elektrifikacijom.
Među kompanijama koje su najavile takve promjene su Renault, Mercedes, Ford i druge, a hoće li im se takva taktika dugoročno isplatiti ili ne, pokazat će vrijeme. No ako pitate izvršnog direktora Polestara, ta taktika nije dobra te bi automobilske kompanije mogle “upasti u zamku” i kasniti s tranzicijom cijele industrije. Postoji nevjerojatna prijetnja i opasnost u slučaju da ne prihvatiš budućnost inovacije i povjerenje u tu tehnologiju - električni pogon, baterijske inovacije te inovacije u modernoj elektronici i softveru, objasnio je Thomas Ingenlath. On smatra da, ako niste dio te tranzicije i mislite da može čekati, a da su vaši kupci spremni za elektrifikaciju, to je velika zamka.
Što se Polestara tiče, njihov stav je jasan. Kompanija razvija isključivo električna vozila i u potpunosti vjeruju kako je elektrifikacija budućnost te, nakon nedavne investicije od milijardu dolara, planiraju širenje na nova tržišta. Prošle godine Polestar je isporučio više od 54.600 vozila, što je povećanje od 6 posto u odnosu na 2022. godinu, a do 2026. godine vjeruju da će u ponudi imati pet modela električnih vozila. Iako ih uspoređuju s Teslom, Ingenlath kaže kako oni ciljaju na totalno drugo tržište jer njihov cilj nije masovno tržište na kojem će konkurirati tradicionalnim proizvođačima automobila, već su fokusirani na električna vozila više klase.
Izvor: Electrek