Pojavile su se optužbe u vezi s navodnom umiješanošću Mete i Googlea u ograničavanje reklama za reproduktivno zdravlje te širenje dezinformacija, a optužbe se protežu diljem Azije, Afrike i Latinske Amerike.
Nedavna studija, koju su proveli MSI Reproductive Choices i Center for Countering Digital Hate, istaknula je postupke Mete i Googlea u ograničavanju pristupa informacijama o reproduktivnom zdravlju u tim regijama. U izvješću se navodi da su ti tehnološki divovi spriječili oglašavanje lokalnih pružatelja usluga pobačaja i omogućili širenje dezinformacija.
Štetan utjecaj ograničenja na žene i djevojčice
Metina ograničenja reklamnog sadržaja povezanog s pobačajem ometala su MSI-jeve napore u širenju vitalnih informacija vezanih za pobačaj. Lokalna izvješća sugeriraju da je sadržaj povezan sa seksualnim i reproduktivnim zdravljem također izložen cenzuri.
Whitney Chinogwenya, marketinška stručnjakinja u MSI Reproductive Choices, naglasila je štetan utjecaj na žene i djevojčice zbog velikih tehnoloških platformi koje daju prednost profitu nad javnom dobrobiti. Naglasila je važnost točnih internetskih informacija za pojedince koji traže reproduktivnu skrb.
Chinogwenya je izrazila zabrinutost zbog omogućavanja i stvaranja profita štetnom propagandom od strane skupina koje su protiv izbora za pobačaj na internetu, pri čemu platforme poput Googlea i Mete igraju ulogu u širenju takvih narativa.
MSI se suočio s izazovima u komunikaciji s Metom u nekoliko zemalja, uključujući Ganu, Keniju i Nepal, a u vezi s ograničenjima za njihove oglase. Napori da se komunicira s Metom i Googleom kako bi se riješili ti problemi navodno su naišli na kašnjenja ili zanemarivanje.
Meta proučava izvješće
Meta trenutačno pregledava nalaze navedene studije, a glasnogovornik Ryan Daniels izjavio je da dopuštaju postove i oglase koji promoviraju zdravstvene usluge, uključujući reproduktivno zdravlje. Međutim, sadržaj mora biti u skladu s njihovim propisima o lijekovima na recept i dezinformacijama.
Oglasi koji promiču proizvode ili usluge reproduktivnog zdravlja ograničeni su na osobe u dobi od 18 i više godina, a Meta izričito zabranjuje oglase koji sadrže dezinformacije. Obećali su da će temeljito pregledati sadržaj izvješća.
Izvor: Tech Times