Meta na VR tržištu želi biti ono što je Android za pametne telefone

Dolazak Appleova VR uređaja Vision Pro utjecat će na Zuckerbergove planove za budućnost.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 29.01.2024. / 09:07

Metaverzum ili virtualni svjetovi, ilustracija (Foto: Getty Images)

Ovaj tjedan počinje prodaja toliko spominjanog Appleova VR uređaja Vision Pro. S obzirom na to da je riječ o proizvodu iznimno visoke cijene (3500 dolara), jasno je kako ne treba očekivati velike prodajne brojke, no u Appleu se nadaju kako će Vision Pro pokrenuti ovo tržište i privući interes korisnika, a kompanija za budućnosti već priprema i jeftinije uređaje.

Tim Cook i Vision Pro Počele prednarudžbe Appleova prvog VR uređaja: Kompanija ima razloga za zabrinutost

Ulaskom na to tržište Apple će postati konkurent kompanijama poput Mete, što u Zuckerbergovoj kompaniji vide kao - dobru vijest. Kako je poznato, Metini dugogodišnji napori oko metaverzuma, odnosno njihova virtualnog svijeta nisu naišli na pozitivan odjek, niti su privukli veliki broj korisnika, dok je kompanija tijekom nekoliko godina potrošila 50-ak milijardi dolara na razvoj te tehnologije.

Iako će s Appleom na ovom tržištu dobiti konkurenta kakvog nitko ne želi, jer kako vidimo na primjeru telefona, tableta i pametnih satova, Cookova kompanija tijekom godina ostvarila je veliku dominaciju na tim tržištima, Mark Zuckerberg gleda širu sliku cijelog tržišta. Naime, šef Mete vjeruje kako bi lansiranje Visiona Pro moglo povećati interes korisnika za virtualnom stvarnošću, od čega bi trebala profitirati i njegova kompanija. Apple će sa svojim uređajem, prema izvorima upoznatim sa situacijom u Meti, na neki način “potvrditi” da je Meta bila u pravu kada se ranije okrenula ovom tržištu i velikim investicijama u njega. Također, vjeruje kako će, zbog tog povećanog interesa za VR, povećati i interes za njihovim proizvodima i uređajima za virtualnu stvarnost Quest. Na ovom tržištu, očekuju u Meti, njihovi bi uređaji Quest kao i softverski ekosustav mogao postati najveća alternativa Appleu na sličan način na koji je Android konkurent Appleu na tržištu pametnih telefona.

Ono što Metini direktori, ali i neki tržišni analitičari očekuju jest da će se u budućnosti VR bitka voditi oko softverskih developera i njihove uloge koju će imati u razvoju aplikacija koje bi mogle privući korisnike. Dakle, nisu u pitanju sami uređaji jer ako najbolji hardver ne prati odgovarajući softver i aplikacije, onda neće biti potražnje za takvim hardverom.

Tim Cook Kineske tvornice rade punom parom: Stiže Appleov “najambiciozniji proizvod posljednjih desetljeća”

Usprkos dosadašnjim velikim Metinim ulaganjima, ovo je tržište i dalje u svojim počecima te će proći još dosta vremena dok takvi uređaji ne postanu još jedan svakodnevni oblik hardvera u kućanstvima poput telefona, tableta, pametnih satova i računala. To će se tržište s vremenom sigurno mijenjati i prilagođavati zahtjevima korisnika, ali i konkurenciji pa je, prema posljednjem izvještaju, Appleov Vision Pro već počeo “utjecati na razmišljanja u Meti”. Dok su u Zuckerbergovoj kompaniji do sada bili prvenstveno fokusirani na virtualnu stvarnost, odnosno metaverzum, sada su dio fokusa prebacili s metaverzuma na miksanu stvarnost, odnosno na kombinaciju virtualne i proširene stvarnosti.

Izvor: 9to5Mac

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti