Iz Mete su ovaj tjedan objavili kako će tinejdžerima na njihovim društvenim mrežama ograničiti pristup određenoj vrsti sadržaja, a promjene će stupiti na snagu tijekom sljedećih tjedana. Iz Zuckerbergove kompanije nisu objasnili konkretne razloge uvođenja ovih promjena, no na službenom blogu napisali su kako se redovito savjetuju sa stručnjacima za razvoj adolescenata i mentalno zdravlje te psiholozima kako bi njihova platforma bila što sigurnija te kako bi se na njoj prikazivao sadržaj koji je prikladan mlađim korisnicima.
S obzirom na sve što se događalo oko Mete i brojnih kritika kako njihovi proizvodi negativno djeluju na mlade i njihovo mentalno stanje, nije teško zaključiti kako je upravo to razlog uvođenja novih pravila korištenja za mlade.
Ograničenja koja uvode napravljena su kako bi se tinejdžerima prikazivao sadržaj koji je primjeren njihovoj dobi na Facebooku i Instagramu. Kada pravila stupe na snagu, tinejdžerima će se aktivirati najveća ograničenja unutar postavki, kako na društvenim mrežama ne bi mogli pretraživati informacije o temama koje koje nisu za maloljetnike. To se pogotovo odnosi na sadržaj u kojem se raspravlja o samoozljeđivanju i poremećaju prehrane, odnosno sadržaju koji uključuje zabranjene proizvode ili golotinju, a neće im se prikazivati takav sadržaj čak i ako ga objave osobe koje prate na društvenim mrežama.
Krajem prošle godine čak 42 državna odvjetnika iz američkih saveznih država podigli su kolektivnu tužbu u kojoj tvrde kako su Metini proizvodi štetni za tinejdžere. Meta je profitirala od dječje boli tako što su namjerno dizajnirali platformu s manipulativnim opcijama zbog koje djeca postaju ovisna o njihovim platformama zbog kojih su gubili samopouzdanje, komentirala je glavna državna odvjetnica iz NY-a Letitia James.
Da su problema koje njihovi proizvodi izazivaju djeci i tinejdžerima u Meti bili svjesni, ali nisu ništa poduzeli otkrilo je već više zviždača iz kompanije, uključujući i Frances Haugen koja je prva progovorila o tome još 2021. godine. Ona je tada, ali i tijekom naknadnog svjedočenja pred senatskim odborom upozorila kako Facebook, odnosno Meta uvijek stavlja vlastiti profit ispred dobrobiti svojih korisnika, uključujući i djecu i tinejdžere.
Izvor: Meta