Facebookova matična tvrtka Meta planira uvesti novu vrstu oglasa koji će ljudima u EU omogućiti izravno preuzimanje aplikacija putem Facebook oglasa. Taj bi potez mogao potencijalno pozicionirati Metu kao konkurenciju Googleovim i Appleovim trgovinama aplikacija.
Pilot za ovaj novi format oglasa trebao bi započeti kasnije ove godine, uz sudjelovanje odabrane grupe razvojnih programera Android aplikacija. Ta prilika za Metu proizlazi iz Zakona o digitalnim tržištima EU-a (DMA), čija se provedba očekuje sljedećeg proljeća. DMA označava Apple i Google kao "čuvare vrata" (gatkeepers) i zahtijeva od njih da otvore svoje mobilne platforme alternativnim metodama distribucije aplikacija.
Iako Android tehnički već dopušta učitavanje aplikacija iz drugih trgovina aplikacija (takozvani sideloaading), Google je to učinio izazovnim povezivanjem naplate i licenciranja unutar aplikacije s Trgovinom Play, uz prikazivanje zastrašujućih upozorenja kada korisnici pokušaju preuzeti Android aplikacije iz drugih izvora. Unatoč tome, Meta je odlučila prvo testirati ovaj pristup baš na Androidu, umjesto na Appleovom iOS-u.
Metin prijedlog programerima koji sudjeluju u pilotu jest da hostingom svojih Android aplikacija i omogućavanjem korisnicima Facebooka da ih preuzmu izravno bez preusmjeravanja na Trgovinu Play, mogu očekivati veće stope konverzije za svoje oglase za instaliranje aplikacija. U početku, Meta ne namjerava uzeti dio prihoda od aplikacija koje sudjeluju u takvom oglašavanju, omogućujući tako programerima da nastave koristiti svoje preferirane sustave naplate.
Oduvijek smo bili zainteresirani za pomoć razvojnim programerima u distribuciji njihovih aplikacija, a nove opcije bi dodale veću konkurenciju u ovom prostoru. Razvojni programeri zaslužuju više načina za jednostavno dobivanje svojih aplikacija ljudima koji ih žele, rekao je Tom Channick, glasnogovornik Mete.
Google međutim nije odgovorio na zahtjev za komentar o ovom pitanju.
Vrijedno je napomenuti da Meta nije jedina tvrtka koja želi postati distributer mobilnih aplikacija nakon što EU DMA stupi na snagu. U ožujku je Microsoft također izrazio svoje težnje da sljedeće godine pokrene alternativnu trgovinu aplikacija za igre na iOS-u i Androidu u Europi.
Izvor: The Verge