Microsoft želi uzeti dio kolača na iznimno profitabilnom tržištu mobilnih igara i time narušiti Appleov i Googleov duopol jer korisnici većinu igara za svoje telefone i tablete skidaju s njihovih trgovina aplikacija. Ulazak na to tržište američka kompanija pokušat će napraviti putem vlastite aplikacije za mobilne uređaje, odnosno trgovine za preuzimanje i kupovanje mobilnih igara.
Na primjeru Epic Gamesa, koji je pokušao napraviti isto i na kraju podigao tužbu protiv Applea, jasno je koliko će to biti težak zadatak jer Google i Apple imaju stroga pravila oko toga što je dopušteno, a što nije na njihovim platformama. Da Microsoft planira vlastitu mobilnu trgovinu za igre saznali smo iz njihova dopisa britanskim regulatorima koji istražuju regularnost akvizicije Activision Blizzarda.
Iz američke kompanije naglasili su kako je jedan od razloga preuzimanja Activisiona želja za povećanjem svoje prisutnosti na tržištu mobilnih igara te vjeruju kako će im popularni naslovi čije pravo stječu akvizicijom pomoći u tome i povećati interes za novu Xbox Gaming platformu. Ako uspiju u svom naumu, onda bi igre poput Call of Duty Mobile, Diablo Immortal, Hearthstone, Candy Crush i brojne druge postale dostupne samo kroz Microsoftovu platformu za mobilne igre.
Na The Vergeu kažu da je, poznavajući Appleovu povijest blokiranja aplikacija trećih strana na svom mobilnom operativnom sustavu, teško zamisliti da bi Microsoft tako skoro mogao pokrenuti Xbox Gaming na iOS-u. Ipak, postoji mogućnost da bi se u nekoj budućnosti, pod pritiskom regulatora, stvari ipak mogle promijeniti te da će Apple i Google morati promijeniti pravila korištenja App Storea i Google Play.
Microsoftovo širenje na tržište mobilnih igara ne odnosi se samo na pametne telefone i tablete, već i na dlanovne konzole. Njihov Xbox Cloud Gaming tako je dostupan i na popularnom Valveovom Steam Decku, a dogovorili su partnerstvo s Logitechom i Razerom te i ove dlanovne konzole podržavaju njihov gamerski cloud servis.