Microsoft je za drugi kvartal fiskalne 2013. iznio svoje poslovne rezultate - u moru podataka, najviše se ističu prihodi u iznosu 21.46 milijardi $, nešto niži od očekivanja analitičara. Iako je riječ o rastu u odnosu na isto razdoblje lani za samo 2,7%, i takav rast povećao je zaradu po dionici na 0,76$ (više od očekivane), dok se neto dobit popela na 6,38 milijardi $.
Windows divizija je relativno dobro poslovala - unatoč padu cjelokupnog PC tržišta, zahvaljujući početku prodaje Windowsa 8, prihodi cijelog odjeljenja porasli su za nemalih 24%, na 5,58 milijardi $. Rast ipak nije toliko velik ako se izuzme prodaja Windowsa putem promotivnih (povoljnijih) nadogradnji i kroz pretprodaju - govorimo onda o 11-postotnom povećanju.
Microsoft se naravno nije zaboravio pohvaliti sa 60 milijuna prodanih Windows 8 licenci, no to je već zastarjela informacija koja je dobrim dijelom i rezultat početne promocije gdje se nadogradnja na novi OS mogla napraviti uz znatno povoljniju cijenu. Treba ipak pričekati idući kvartal da se može točno pročitati kakva je stvarna situacija sa OS-om koji bi trebao donijeti radikalne promjene u paradigmi Windows iskustva.
Da ostanemo još malo u onim pozitivnim vodama, treba spomenuti vrlo dobro poslovanje The Servers & Tools divizije koja je u odnosu na isto razdoblje lani ostvarila rast prihoda od 9%. Konkretno, riječ je o iznosu od 5,19 milijardi $ na čije je ostvarivanje najviše utjecao dvoznamenkasti rast SQL Servera i System Centera. I tu stajemo s pozitivnim predznacima.
Entertainment & Devices divizija ostvarila je očekivani pad - čeka se novi Xbox, a prodaji postojećoj seriji uređaja nije pomogla ni blagdanska sezona. S prihodima od 3,77 milijardi $, Microsoft je u tom segmentu poslovanja ostvario 11% lošiji rezultat u odnosu na prošlu godinu. Na ukupne prihode je dosta utjecao i pad prodaje Office paketa - uz prihode 5,7 milijardi $, ostvaren je 10% lošiji rezultat, što se može pripisati iščekivanju nove '2013. inačice' te ponudi sve boljih online alternativa.
Da rezimiramo - poslovanje je u skladu sa očekivanjima analitičara, no onaj veliki boom kakav bi ranijih godina zahvatio vrijednost Microsoftovih dionica nakon lansiranja novih Windowsa ovaj puta je izostao. Štoviše, zabilježen je pad vrijednosti za 1.4% pošto osmica očito nije dovoljno protresla tržište.
Ono se pak očigledno iz kvartala u kvartal sve više okreće mobilnim uređajima i tabletima, a Microsoft je tek s Windows Phone 8 i Windows 8 proizvodima krenuo punim plućima u skladu s novim trendovima. Iako brojni touch Windows 8 bazirani uređaji tek trebaju stići na tržište, konkurencija iz Appleovog i Googleovog tabora je veliki kamen spoticanja. U narednim kvartalima vidjet ćemo koliko velik.