Računalne igre mogu biti jako unosan posao, a neki poduzetnci još uvijek raspravljaju o pečatima, dok je dio njih odmakao daleko. Ivan Forjan javlja se iz Vodica gdje je razgovarao s programerom računalnih igara Andrejem Levenskim.
Koliko država ima sluha za cijelu industriju računalnih igara, pomaže li vam ili odmaže?
Postoji pozitivan trend, samim time što su gejmeri ovdje pozvani razgovarati o problemima s kojima se susreću u poslovanju. To je jako pozitivan pomak prema naprijed.
Misli li država da ste vi samo neki ljudi koji igraju računalne igre ili shvaćaju da ste vi industrija koja raste?
Mislim da su nas počeli shvaćati ozbiljno jer smo počeli biti jako glasni i pokušavamo približiti i njima i javnosti što game industrija ustvari je.
Što vas najviše smeta?
Dobra stvar je ta što su počeli s poticajima što znači da start up-ovi mogu doći do nekog inicijalnog novca da startaju dalje. Problem je u tome kako dalje ostati konkurentan u svijetu, a to je kroz namete. Da osoba ne odlazi van za nekom većom plaćom jer mi zbog nameta ne možemo postati konkuretni.
Kada uzmemo u usporedbu da je brodogradnja, recimo, u posljednjih 35 godina dobila 35 mililijuna kuna, a vi niste dobili ništa, je li krajnje vrijeme da se to promijeni?
Da, zato što je to industrija s rastom od 8,2 posto na godišnjoj razini a mi rastemo stopom od 50 posto i mislim da je ovo pravo vrijeme za „jahati na tom valu“. Mi prosječno zarađujemo 400 milijuna kuna, to je po našoj procjeni vezano za firme koje se trenutno bave ovom industrijom u Hrvatskoj.