Još i prije predstavljanja Modela Y, dio analitičara koji prate tržište električnih automobila najavili su kako će ovo biti najvažniji Teslin automobil do sada. Naime, SUV kategorija vozila sve je popularnija i mnogi budući kupci umjesto klasičnog automobila u budućnosti namjeravaju kupiti takve "gradske terence". Tesla u svojoj ponudi već ima jedno SUV vozilo, no Model X preskup je za većinu ljudi – problem cijene trebao bi riješiti upravo Model Y, koji će biti dostupan po početnoj cijeni od 39 tisuća dolara.
Predstavljanje Modela Y (Foto: AFP)
Kao i u slučaju Modela 3, vozilo koje je Musk predstavio sinoć, odnosno noćas po hrvatskom vremenu, bit će dostupno u nekoliko verzija, koje se razlikuju po dosegu i cijeni. Prvi modeli bit će dostupni na jesen sljedeće godine, dok će se najjeftiniji Model Y moći kupiti od proljeća 2021. godine – naravno, to su Muskovi planovi, no jasno je koliko se ti planovi mogu mijenjati i kasniti.
Ipak, za očekivati je da ovog puta neće biti toliko kašnjenja i problema kao i s prethodnim vozilom jer je Model Y baziran upravo na Modelu 3, a vjerujemo i da je Musk naučio lekcije iz "proizvodnog pakla" koji je prošao tijekom proteklih godinu-dvije.
Što se dizajna tiče, svi novinari koji su pratili predstavljanje komentirali su da automobil izgleda upravo onako kako su i očekivali – kombinacija Modela 3 i Modela X, s tim da su svi pohvalili i mogućnost postavljanja trećeg reda sjedala tako da će u novom Teslinu SUV-u moći sjediti čak sedam osoba (ta će mogućnosti biti dostupna tek 2021.). Unutrašnjost je također slična Modelu 3, s velikim 15-inčnim ekranom osjetljivim na dodir smještenim u sredini kontrolne ploče, a treba spomenuti i veliki panoramski krov.
Model Y, rekao je Musk prilikom predstavljanja, imat će funkcionalnost vozila iz SUV kategorije, no vozna svojstva sportskih automobila.
Četiri Modela Y
Predstavljene su četiri verzije Modela Y koje se razliku po dosegu, maksimalnoj brzini, ubrzanju i, naravno, cijeni. Najzanimljiviji model većini ljudi bit će najjeftinija verzija s cijenom od 39 tisuća dolara – ova verzija, naravno, ima i najmanji doseg te s jednim punjenjem baterije može prijeći oko 370 kilometara. Njegova maksimalna brzina iznosi 192 km/h, a do 60 milja na sat (96 km/h) ubrza za 5,9 sekundi.
Our first ride in the Tesla #ModelY pic.twitter.com/XLCjI4vGDG
— Roadshow (@roadshow) March 15, 2019
Verzija Modela Y s najjačim dosegom – oko 480 kilometara s jednim punjenjem baterije, koštat će 47 tisuća dolara, do 60 milja na sat ubrza za 5,5 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 208 km/h. Verzija s dva motora i pogonom na sva četiri kotača ima doseg od skoro 450 kilometara, maksimalnu brzinu od 216 km/h te ubrzanje do 60 milja na sat od 4,8 sekundi. Cijena ove verzije iznosi 51 tisuću dolara.
Najjača verzija nazvana Performance koštat će 60 tisuća dolara – doseg također iznosi oko 450 kilometara, može potegnuti do 240 km/h, a 60 milja na sat uhvati već nakon 3,5 sekundi.
S3XY
Nakon predstavljanja Modela Y, pred Muskom i Teslom sada su novi izazovi – prvi je proizvodnja i hoće li uspjeti ispoštovati rokove, zatim sve jača konkurencija, a kako navodi analitičarka Jessica Caldwell, ako Tesla zaista želi postati mainstream brend, morat će prilagoditi prodajnu strategiju i pronaći način na koji će proširiti svoju prodajnu bazu "pored mladih ljudi iz Kalifornije" koji najčešće kupuju njihova vozila.
Na samom kraju prezentacije Musk je podsjetio kako je sada cjelokupna ponuda Teslinih vozila, na temelju njihovih imena (S, 3, X i Y) – sexy, odnosno S3XY.
Izvor: Cnet