Muskove ambicije oko platforme X dobro su poznate. Vlasnik te društvene mreže želi da ona postane aplikacija za sve - od komunikacije pa do plaćanja koja bi nam mogla zamijeniti novčanike, ali i sve druge komunikacijske platforme. Pa čak i - telefonske brojeve. Njegova platforma X krajem prošle godine uvela je mogućnost obavljanja audio i videopoziva, pri čemu treba naglasiti da svi mogu primati takve pozive, a ne i obavljati ih. Ta je opcija, naime, rezervirana samo za pretplatnike te društvene mreže.
A jedan od pretplatnika koji će svoju komunikaciju gotovo u potpunosti prebaciti na bivši Twitter je, naravno, Elon Musk.
Tijekom sljedećih nekoliko mjeseci ukinut ću svoj broj telefona i koristiti samo X za svoje tekstualne poruke te audio i video pozive, objavio je krajem prošlog tjedna Musk na svojoj platformi. Ne treba sumnjati kako je ovo način na koji Musk želi reklamirati, odnosno popularizirati ove mogućnosti na platformi X jer mnogi i dalje ne vide ovu društvenu mrežu kao nekog konkurenta WhatsAppu, Viberu, Signalu i drugim komunikacijskim platformama, već isključivo kao mjesto za objavu i komentiranje tekstualnih, slikovnih i video objava.
Uvođenje opcije telefonskih poziva na toj mreži ne znači da vas sad mogu zvati svi pretplatnici koji to žele, već korisnici i dalje imaju kontrolu nad osobama koje s njima mogu stupiti u kontakt putem te mreže. Korisnici pod dijelom postavki za privatnost i sigurnost mogu odabrati žele li omogućiti ili zabraniti pozive, a na istom je mjestu moguće odrediti tko ih može zvati - osobe koje prate, oni koji su im u imeniku ili verificirani korisnici.
In a few months, I will discontinue my phone number and only use X for texts and audio/video calls
— Elon Musk (@elonmusk) February 9, 2024
Informacije o broju pretplatnika koji zaista koriste X za obavljanje poziva nisu poznate, a bit će zanimljivo vidjeti hoće li ih ova Muskova objava motivirati da barem isprobaju njegovu mrežu za glasovne i video pozive. Od kada je Musk preuzeo Twitter (i kasnije ga preimenovao u X) tu društvenu mrežu karakteriziraju brojni usponi i padovi, kao i brojne kritike te gubitak oglašivača, s tim povezano i pad prihoda. Prema podacima s početka godine, od preuzimanja Twittera vrijednost te tvrtke pala je za čak 70 posto.
U kompaniji se ipak nadaju kako će se stvari stabilizirati i kako će s vremenom nove opcije privući veći broj korisnika, uključujući i veći broj pretplatnika, a nove korisnike pokušat će privući i opcijama poput spomenutog direktnog plaćanja između osoba koje imaju profil na X-u i drugima.
Izvor: The Independent