Globalno glazbeno tržište posljednjih se godina oporavlja i nakon dugo godina smanjenja prihoda prošle su se godine prihodi približili onima iz 2008. godine, a glavni generator rasta je streaming, odnosno streaming servisi poput Spotifya, Apple Musica, Deezera i brojnih drugih.
Nakon ostvarenog rasta prihoda od skoro milijardu dolara u 2016. godini, prošle godine taj je rast iznosio čak 1,4 milijarde te su prihodi na globalnom tržištu dosegli 17,4 milijarde dolara (2008. ta je cifra iznosila 17,7 milijardi dolara). Također, s obzirom na sve veću popularnost streaming servisa, odnosno sve veći broj korisnika koji je spreman platiti mjesečnu pretplatu kako bi imali pristup milijunima pjesama, broj pretplatnika i zarada trebali bi rasti i u budućnosti.
Zarada od streaminga tako je prošle godine iznosila 7,4 milijardi dolara, uz porast veći od 2 milijarde dolara, odnosno 39 posto u odnosu na godinu ranije. Udio streaminga u ukupnim prihodima glazbene industrije popeo se na 43 posto i ako se ovakav rast nastavi, uskoro bi mogao premašiti 50 posto.
Prema Music Industry Blogu, prošla godina bila je iznimno uspješna i za glazbenike koji nemaju potpisane ugovore s velikim diskografskim kućama te je porast njihove zarade u 2017. iznosio 27,2 posto, što je veći porast u odnosu na rast velikih glazbenih kompanija.
Glazbenici koji nemaju ugovore s diskografima glazbu distribuiraju na platformama poput Bandcampa, Tunecorea i CD Babyja te je njihova ukupna zarada iznosila 472 milijuna dolara, što je porast u odnosu na 371 milijun ostvaren godinu dana ranije.
Ove brojke pokazuju kako postoji i aktivno globalno tržište i za ovakve glazbenike i umjetnike kojima nisu potrebne veliki izdavači, već svoju glazbu uspješno mogu distribuirati na internetu te se ovaj dio glazbene industrije više ne može ignorirati, zaključili su na MIB-ju.
Podsjetimo i na ranije rezultate istraživanja američkog udruženja glazbenika (RIAA) prema kojem je zarada od prodaje fizičkih formata (vinili, CD-i itd.) premašila zaradu od prodaje digitalne glazbe – iako je u obje ove kategorije zabilježen pad zarade, taj je pad puno veći kada je u pitanju prodaja digitalne glazbe – 25 posto te je zarada za prošlu godinu iznosila 1,3 milijardi dolara.
Izvor: MIB