Tvornice automobila u SAD-u i nekim drugim dijelovima svijeta morat će na neko vrijeme smanjiti ili prekinuti s proizvodnjom automobila. Razlog nije smanjena potražnja za vozilima ili proboj koronavirusa u te tvornice, već problem leži u nestašici čipova. Proizvodnja je zaustavljena u američkim tvornicama Ford Motora, Subarua i Toyote u SAD-u, kao i u nekim tvornicama VW-a, Nissana i Fiat Chrysler Automobilesa.
Više je razloga za nestašicu čipova, a jedan od njih povezan je i s odlukom Donalda Trumpa koja se odnosi na kineske kompanije kojima je nametnuo zabranu korištenja američke tehnologije. Glavni se razlog ipak nalazi u velikoj potražnji za potrošačkom elektronikom koja je zabilježena tijekom prošle godine. Zbog pandemije i rada od kuće uvelike je porasla potražnja za čipovima za prijenosna računala i igraće konzole koje su također postale tražena roba, kao i za brojne druge gadgete.
No na nestašicu čipova utjecala je i činjenica što je američka administracija zabranila Huaweiju korištenje čipova i tehnologije za proizvodnju pametnih telefona. Zbog toga je kineska kompanija počela gomilati zalihe čipova kako bi neko vrijeme mogli neometano proizvoditi telefone, no s druge strane, probleme za Huawei pokušali su iskoristiti njihovi konkurenti koji su također počeli naručivati veće količine čipova.
Također, američka zabrana odnosi se i na kineskog proizvođača čipova SMIC, a zbog te je situacije nastala nesigurnost oko poslovanja s kineskim kompanijama pa je sve više automobilskih tvrtki odlučio potražiti proizvođače u drugim državama. No tajvanski TSMC, kao i druge tvornice čipova nisu bile spremne za tako veliko povećanje potražnje jer su već bili preopterećeni s narudžbama.
Situacija s nestašicom čipova u automobilskoj industriji nastavit će se najmanje još šest mjeseci, prenijeli su na Reutersu mišljenja analitičara, a prema nekim podacima, zbog te nestašice već do sada proizvodnja je smanjena za više od 200 tisuća vozila. Automobilske kompanije trenutačno se prilagođavaju situaciji tako da će dostupne čipove koristiti u svojim najprofitabilnijim modelima, dok će proizvodnju nekih manje profitabilnih modela, barem za sada, staviti u drugi plan.