Poznato je da školski kurikulumi teško mogu pratiti brz tehnološki razvoj i omogućiti obrazovanje u skladu s današnjim potrebama. Dok u osnovnoj školi ne mogu naučiti previše o programiranju i dobiti temelje za radna mjesta budućnosti, uvijek postoje načini na koji se može dobiti dodatno obrazovanje i edukacija u skladu s potrebama tržišta.
Jedan od načina dodatnog obrazovanje jest i šestomjesečna besplatna škola primijenjenog programiranja EDIT CodeSchool u organizaciji projekta ICT županija. Prema voditelju projekta ICT županija Damiru Brčiću, ovo je danas najveća škola programiranja u Lijepoj Našoj. U Splitsko-dalmatinskoj tu je školu uspješno završila peta generacija koju čini više od 400 učenika iz 20-tak osnovnih i srednjih škola iz županije, a polaznicima su danas uručene diplome na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu
Najboljim završnim timskim radovima osnovnoškolaca na temu digitalizacije, odnosno razvoja inteligentnih web aplikacija - RIWA (osnovne umjetne inteligencije u računalnog vida) te najboljim projektima srednjoškolaca koji su svladali osnovni, srednji i napredni tečaj, odnosno znanja i vještine od osnova HTML-a, CSS-a i JavaScripta do programiranja web aplikacija koristeći Bootstrap, ReactJS, NodeJS i baze podataka, dodijeljene su i prigodne nagrade.
Također, na završnoj svečanosti učenicima u dvorani polaznici su prezentirali i neke naprednije učeničke projekte koji uključuju korištenje robota, umjetne inteligencije i računalnog vida. A stariji EDIT CodeSchool polaznici su prezentirali i neke napredne projekte koje rade u području Web 3.0 korištenjem blockchain tehnologija ili projekt izrade psihološkog profila korištenjem Virtual Reality tehnologije. To je izuzetno važno jer vršnjaci najbolje mogu motivirati učenike da se i oni uključe u napredne tehnološke aktivnosti, a prilika ne nedostaje već i u programima EDIT CodeSchool.
Među brojnim radovima posebno treba izdvojiti onaj učenice OŠ Split 3 Marije Oreb koja je, koristeći pametnog robota koji pjeva i pleše, zaslužna za projekt “Prepoznavanje pobjednika Eurosonga”. Gledam Euroviziju, zanimljiva mi je i htjela sam povezati ono što volim s informatikom. Ponekad je bilo teško, htjela sam odustati, ali sam se onda fokusirala na ono što je bitno. Nije mi bilo teško usklađivati redovnu nastavu s EDIT CodeSchoolom jer smo to radili subotama, a pred kraj i tijekom tjedna. Ali, vjerojatno ću se vratiti i dogodine, poručila je Marija Oreb.
Edit je paralelno obrazovanje koje nadopunjuje školstvo i gdje se daje potpuni smisao informatičkog znanja. Srednjoškolci imaju četiri stupnja učenja. Ide se prvo s osnovama, nakon toga srednji tečaj, pa napredni tečaj i nakon toga imamo Junior Developer tečaj koji je završni tečaj nakon kojega stječu generalna znanja potrebna za rad u svim informatičkim strukama. Ovakav program bi trebao biti u klasičnom obrazovanju jer svrha školstva i jest da se uči ono što je potrebno na tržištu rada. Mi smo se odlučili na ovaj dio paralelnog obrazovanja i s time smo za sada zadovoljni, rekao je Ante Bartulović, koordinator radne skupine EDIT CodeSchoola za srednje škole.