Najnagrađivaniji svjetski producent otkrio tajne iz biznisa: Nikad nije imao životopis, bio je spreman na sve, a danas radi s najvećim zvijezdama

Za sve one koji žele krenuti u svijet produkcije, Radovich ima jednostavan savjet - pokušajte ostvariti kontakt s nekim tko je u toj industriji.

Martina Čizmić | 16.05.2023. / 13:31

Pete Radovich (Foto: Algebra)

Imati priliku slušati Petea Radovicha, jednog od najnagrađenijih producenata hrvatskih korijena, kako otkriva tajne iz biznisa, bila je prava poslastica za više od 270 zainteresiranih koji su do posljednjeg mjesta ispunili dvoranu na zagrebačkoj Algebri. 

Radovich, koji redovito sudjeluje u produkciji izuzetno gledane televizijske emisije Inside The NFL, režira najavne spotove za sportske događaje poput Super Bowla i Final Fora te surađuje s najpoznatijim svjetskim sportašima i glazbenicima, u svom je uvodnom predavanju The Power of Story, otkrio kako je uopće došao do pozicije producenta u najjačoj američkoj televizijskoj kući, ali i savjetovao zainteresiranim studentima kako napraviti prve korake. 

Nikad nisam imao životopis. Sad mi više ni ne treba, ali nikad ga nisam ni imao, otkrio je Radovich koji je istaknuo kako je godinu dana besplatno radio odnosno stažirao na CBS Sports, prije no što je dobio priliku početi raditi. 

Istaknuo je kako je ključno bilo što je uvijek bio spreman obaviti čak i najbezvezniji posao s entuzijazmom. 

Dok su drugi stažisti kolutali očima kad se od njih tražilo da kuhaju kavu ili odu po ručak, ja sam skočio i iskoristio svaku priliku. Nikad ne znate tko vas može testirati upravo na takvim banalnim zadacima, savjetovao je Radovich. 

Govoreći o tome zašto je tako uspješan u poslu kojim se bavi, Radovich je naglasio kako je ključna stvar ispričati dobru priču. 

Ljudi se sjećaju priča i zato je važno da ih kvalitetno pričamo. Morate moći angažirati osobu i stvoriti kod publike iskreni interes i duboke emocije za ono što govorite. Dobre priče dodaju vrijednost svakom proizvodu ili usluzi kojeg plasirate na tržište, a za dobru priču važno je da se ljudi s njom mogu poistovjetiti, da je priča jednostavna i da se svatko u njoj može naći. Najbolje priče su one s kojima se mogu poistovjetiti ljudi neovisno o kulturi, boji kože, financijskom statusu. Emocija koja ostane s vama jednostavan je primjer pronalaska kuta u pripovijedanju koji manipulira onime što ostaje u sjećanju ljudi. Svijet je danas sve kompetitivniji tako da bih mladima poručio da budu vrlo ambiciozni i da ih ništa ne zaustavlja u onom što zaista vole raditi. Pokušajte shvatiti koja je vaša priča, bez obzira čime se bavili i ispričajte ju svijetu, rekao je Radovich i dodao: Emocije u sportu su jedinstvena pojava i nećete ih uspjeti pronaći ni u jednom drugom području ili mjestima koje svakodnevno posjećujemo. Sport i praćenje utakmica su jedino područje na kojemu niste čudni dok vičete ili na bilo koji drugi način glasno i burno izražavate emocije. Sport je uzbuđenje, emocija, sreća, pa i ljutnja. Zato je tako poseban i zabavan.
 
Tako je, primjerice, talijanski derbi della Madonnina, inače nazvan po kipu Djevice Marije na vrhu milanske katedrale, u jednome od videa koji je producirao Radovich prikazan na romantičan i emocionalan način gdje se važnost derbija stavila u religiozni kontekst, a tu je i Stand by me video sniman povodom Super Bowla 2021, u jeku pandemije koronavirusa, a u kojemu su zvijezde NFL-a kroz video isječke iz svog djetinjstva isticale članove svoje obitelji kao najveću potporu u životu.

Kao ključnu komponentu za pričanje dobre priče, Radovich je istaknuo upravo pobuđivanje emocija, a što se može napraviti samom pričom, dobrim kadrovima, glazbom, ili pak kombinacijom svega toga. 

Za sve one koji žele krenuti u svijet produkcije, Radovich ima jednostavan savjet - pokušajte ostvariti kontakt s nekim tko je u toj industriji. 

Pošaljite poruku ili video uradak. Možda nećete imati sreće i poslati ćete ga u trenutku kad sam na nekom sastanku, a ja ću ga u potpunosti ignorirati. A možda ćete imati sreće i poslati ga kad sam kod kuće i ne radim ništa pa ću ga pogledati. Ali napravite prvi korak, rekao je Radovich. 

I u Hrvatskoj rade profesionalci svjetske razine

Panel o multimedijskoj produkciji na Algebri (Foto: Algebra)

Nakon predavanja održana i panel rasprava 'Poslovna i kreativna strana industrije' na kojoj su uz Radovicha sudjelovali i Predrag Šuka, Voditelj stručnog prijediplomskog studija multimedijske produkcije, Visoko učilište Algebra, Andrej Lončarić, Ravnatelj i osnivač, Škola glazbene produkcije i multimedije i Hrvoje Boljkovac, Voditelj produkcije, Light Film International.

Rasprava se fokusirala na trenutnu situaciju u industriji zabave i medija te usporedbu eko sustava i poslovnih modela kreativne i kulturne industrije Europe i SAD-a. U sklopu panela Algebra je najavila i svoj novi stručni prijediplomski studij multimedijske produkcije koji je biti fokusiran na kreiranje priče pripovijedanjem i komunikacijom uz plasman audiovizualnog sadržaja na različitim medijima:

Studij multimedijske produkcije je, kao i svi studijski programi koje je Algebra pokrenula, rezultat dugogodišnjeg praćenja promjena i potreba na tržištu te pravovremenog prepoznavanja u koja znanja i vještine treba dodatno ulagati kroz obrazovanje kako bismo stvorili najbolje stručnjake za neke od poslova budućnosti. Algebrin studij multimedijske produkcije novom strukturom i pristupom odmiče se od dosadašnje uže sfere računarstva, u kojoj je bio jedanaest godina te ulazi u polje naprednih grafičkih tehnologija. U sklopu našeg studija ovdje se otvara prostor i za drugačiji profil studenata. Među njima su, primjerice, i potencijalni studenti novinarstva koji se imaju priliku više usmjeriti na produkciju multimedijskog sadržaja uz osnovne kolegije koji se bave kreativnim pisanjem, rekao je Šuka, voditelj Algebrinog studija multimedijske produkcije.

Na pitanje kakve studente žele u klupama Šuka je istaknuo da zaista žele prave storytellere, spremne za učenje i usvajanje novih vještina. Ako bilo koji dio u trenutnom programu studija nedostaje i potrebe tržišta rada ukažu na dodatne zahtjeve za još naprednijim znanjima, ističe Šuka, spremni su i taj dio nadopuniti pa po putu i prilagoditi kurikulum.

Tijekom rasprave, Lončarić i Boljković iznijeli su svoja iskustva suradnje s domaćim, ali i stranim produkcijama. 

Strane produkcije često dođu pune sebe, a onda se iznenade kad vide kakvi profesionalci zapravo rade u Hrvatskoj i što mi sve možemo napraviti, istaknuo je Boljkovac i dodao kako je jedina razlika između hrvatskih i stranih klijenata s kojima rade u visini budžeta. 

Pete Radovich se osvrnuo i na promjene koje je na tržište rada donijela generacija Z.

Mlada publika je danas stalno na nekim vrstama ekrana, posebno na društvenim mrežama i često nemaju previše pažnje za cijeli sadržaj, za cijelu priču, već žele highlighte svega. Na svima nama je definirati kako na najbolji način kombinirati tradicionalne medije i sadržaj koji guramo kroz društvene mreže. Tradicionalne televizije se danas natječu s nekim drugim online platformama i to ne samo u smislu sadržaja već često i budžeta samo za dobivanje prava za praćenje određenih sportskih natjecanja. Dakako, generacijske razlike se osjete i u pristupu poslu. Danas možete vidjeti mnogo mladih producenata, pa i njihovih asistenata koji se ponašaju kao da imaju pravo na nešto, kao da je mjesto na kojemu jesu čekalo njih. A onda se sjetim svojih početaka, i stvari su se zaista promijenile. No, i dan danas volim tvrditi – to je krivi stav. Vjerujte mi, kad ste na početku, na vama je tek da se pokažete i da rezultatom pokažete da ste zaslužili određenu poziciju, ponovio je Radovich.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti