Elon Musk prije više od godine dana prozvao je kineski BYD vjerojatno najvećim konkurentom Tesle. Ova je kompanija još 2022. prodala više automobila u odnosu na Teslu, a ista je situacija i s prošlom godinom. Iako iz Tesle još nisu objavili službene brojke, jasno je kako neće nadmašiti nešto više od 3 milijuna, koliko je prodao BYD. Pri tome svakako treba imati na umu da Tesla prodaje isključivo vozila s električnim motorima, dok kineski konkurent, osim potpuno električnih vozila, prodaje i hibride.
Nakon što su u prosincu prodali više od 340 tisuća vozila, od čega više od 190 tisuća električnih automobila, ta se brojka za cijelu godinu popela na 1,6 milijuna električnih automobila te 1,4 milijuna plug-in hibrida. BYD je tako za cijelu godinu zabilježio porast prodaje od više od 60 posto i za očekivati je kako će te brojke, potaknute sve većom potražnjom za e-vozilima na tom tržištu, rasti i dalje. Iako su same brojke odlične, analitičari su ipak očekivali bolju prodaju (3,05 milijuna prodanih automobila u odnosu na 3,02 koliko je BYD prodao tijekom 2023.) pa je cijena dionice ove kompanije na burzi u Hong Kongu pala za dva posto.
Što se Tesle tiče, Muskova kompanija je 2022. godine prodala 1,37 milijuna automobila, što je manje u odnosu na BYD koji je prodao 1,88 milijuna električnih vozila i hibrida, dok je u prva tri kvartala ove godine Tesla prodala 1,35 milijuna vozila i čekamo službene brojke za posljednji ovogodišnji kvartal kada ćemo znati potpune prodajne brojke za Teslu za cijelu 2023. godinu.
Konkurencija na ovom tržištu, pogotovo u Kini, sve je veća, a zanimljivo je kako na tržište ulaze i kompanije koje sve do nedavno nisu imali nikakve poveznice s automobilskom industrijom. Prošli tjedan tako je Xiaomi predstavio svoj prvi električni automobil, a njihove ambicije, prema CEO-u tvrtke Leiu Junu su iznimno velike. Osim što žele napraviti “automobil iz snova” koji će se moći usporediti s Porscheom i Teslom, cilj im je u dalekoj budućnosti probiti se među top 5 najvećih proizvođača automobila na svijetu.
Velike ambicije ima i Huawei. Iz ove kompanije kažu kako su tijekom prvog tjedna od predstavljanja automobila M9 SUV njihova brenda električnih vozila Aito zabilježili više od 30 tisuća rezervacija, a ta će brojka do početka isporuka krajem veljače rasti i dalje.
S druge strane, VW se ne može pohvaliti velikom potražnjom za njihovim automobilima u Kini, koja im je jako važno tržište. Tako je njihov model ID.7 koji se od prošlog mjeseca može prednaručiti u Kini u prva tri dana prednaručilo samo oko 300 ljudi. Dok se njemački automobilski div muči na kineskom tržištu, čini se kako bi mu kineske kompanije mogle početi stvarati probleme i na domaćem tržištu jer BYD i Nio planiraju veliku ekspanziju i na druga tržišta pored Kine, a pogotovo im je fokus na Europi.
Izvor: Reuters