Od ranih jutarnjih sati korisnici diljem zemlje nisu mogli telefonirati niti pristupiti internetu, javljaju australski mediji.
Prema izvješću televizijske kuće 9News, to je najveći prekid telekomunikacija u povijesti zemlje. U priopćenju koje je tvrtka objavila u podne po lokalnom vremenu bilo je rečeno da će vjerojatno trebati sati da se mreža ponovno uspostavi.
Ovo je vrlo neuobičajena pojava i čim shvatimo što se točno dogodilo, javit ćemo detalje, rekla je izvršna direktorica Optusa Kelly Bayer Rosmarin za radijsku postaju 2GB u Sydneyju.
Nije jasno što je uzrokovalo pad sustava, ali vlasti su isključile kibernetički napad.
Internet, mobilne usluge i veze s nekim državnim odjelima bile su prekinute, uključujući telefonske veze s bolnicama i hitnim službama.
Na svojoj web-stranici Optus je savjetovao korisnicima koji trebaju zvati hitne službe da pronađu člana obitelji ili susjeda na drugoj mreži koji bi im mogao pomoći.
Prekid usluga izazvao je kaos u mrežama javnog prijevoza u nekim gradovima i kvar sustava mobilnog plaćanja.
Optus je drugi najveći pružatelj telekomunikacijskih usluga u Australiji nakon Telstre. Prošle godine tvrtka je dospjela na naslovnice kada su hakeri ukrali osjetljive podatke milijuna Australaca u napadu na sustav Optus.
Optus je kasnije u srijedu priopćio da su usluge ponovno uspostavljene, javlja Reuters.