Neočekivani podaci: Nakon dva desetljeća ponovno je povećana prodaja CD-a

Prodaja gramofonskih ploča kontinuirano raste posljednje desetljeće, a 2021. povećanje prodaja zabilježeno je i u SAD-u.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 15.03.2022. / 12:55

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Znate li još neku osobu koja kupuje CD-e? U današnje vrijeme kada je sva glazba u digitalnom formatu i putem YouTubea i brojnih streaming servisa kupovina glazbe u fizičkom formatu ne čini se toliko privlačna kao prije dvadesetak i više godina. No potražnje za CD-ima i vinilima i dalje ima. Većinom je riječ o velikim ljubiteljima glazbe, kolekcionarima i slično kojima je važan specifičan zvuk vinila ili cjelokupni paket koji dobijete kupovinom CD-a - kutija s knjižicom i slično.

Slika nije dostupna Umro izumitelj predmeta koji je promijenio način na koji se slušala glazba, a danas je gotovo zaboravljen

Posljednje desetljeće na ovom tržištu svakako je obilježio streaming, no posljednjih godina sve je veća popularnost gramofonskih ploča, a prema izvještaju američke udruge izdavača (RIAA) prošle je godine porasla i prodaja CD-a. Riječ je o prvom porastu prodaje u posljednja dva desetljeća.

Isporuke CD-a prošle su godine u SAD-u premašile 46 milijuna komada, dok je godinu dana ranije ta brojka iznosila 31,6 milijuna, objavili su na The Vergeu. S porastom prodaje, porasla je i zarada od prodaje CD-a - s 483 milijuna dolara na 584 milijuna dolara.

Stručnjaci spominju kako ove brojke, koje su i dalje daleko od vrhunca zabilježenog 2000. godine, ukazuju na povratak popularnosti glazbe na fizičkim formatima. Na Market Watchu vjeruju kako je povećanje interesa za CD-ima povezano i s nekoliko izdanja koja su privukle puno veći interes potrošača te spominju albume Adele i Taylor Swift.

Slika nije dostupna Hrvatima je glazba kao lijek, a veliko istraživanje pokazalo da su rock i metal najslušaniji!

Od prodaje CD-a i gramofonskih ploča (koje bilježe kontinuirano povećanje prodaje) prošle godine ostvareno je manje od 11 posto prihoda glazbene industrije. Najveći prihodi ostvareni su od streaming servisa za koje je potrebno plaćati mjesečnu pretplatu, dok je manji dio prihoda ostvaren i od servisa za streaming koji su besplatni, a bazirani su na oglašavanju.

Izvor: The Verge
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti