Zahvaljujući Rimcu i u Hrvatskoj se u posljednje vrijeme sve više govori o robotaksijima, no dok hrvatska tvrtka tek razvija tehnologiju, u nekim dijelovima svijeta autonomna vozila već prevoze putnike, a broj kompanija koje testiraju takvu tehnologiju sve je veći. U SAD-u Waymo i Cruise već neko vrijeme prevoze ljude taksijima u kojima nema vozača (usluga autonomnih taksija dostupna je samo na određenim tržištima), a u Njemačkoj će uskoro VW krenuti s prijevozom putnika u svojim potpuno autonomnim ID.Buzzovima.
VW-ov odjel za autonomnu vožnju MOIA još je prije dvije godine počeo s razvojem i implementacijom projekta za robotaksije. Prvotni plan bio je pokrenuti servis za autonomnu vožnju u Njemačkoj i naknadno ga proširiti i na druge države. Testiranje ovog projekta počelo je prvo u Münchenu koji je središte VW-ovih robotaksija u Europi, a nedavno je prošireno i na Austin u SAD-u.
Iz njemačkog automobilskog diva najavili su kako su sve bliže pokretanju komercijalnih operacija svoje autonomne flote pod brendom MOAI koja će u Münchenu početi s prijevozom putnika, uključujući i državne službenike, poslovne partnere i novinare. Kao robotaksiji koristit će se sopmenuta vozila ID.Buzz opremljena posebnom tehnologijom s četvrtim stupnjem autonomije, što znači da će moći bez problema, ali i bez vozača (i potrebe za tzv. backup vozačem koji bi mogao preuzeti kontrolu nad automobilom u slučaju nekih nepredviđenih situacija) prevoziti putnike.
MOIA će biti prva kompanija koja će koristiti Volkswagenova autonomna vozila te će podatke koje prikupi dijeliti s VW-om s ciljem poboljšanja tehnologije i njena daljnjeg razvoja. Što se SAD-a tiče, iz njemačke kompanije odlučili su se na drukčiji pristup pa će svoje operacije outsourcati drugim kompanijama te trenutačno traže partnere iz sektora transporta i mobilnosti. Širenje našeg programa autonomnih vozila na Sjevernu Ameriku sljedeći je korak naše globalne strategije i rezultat dugoročnih investicija. To će nam pomoći u testiranju, ocjenjivanju i poboljšanju tehnologije i na američkim cestama, komentirao je Christian Senger koji je u Volkswagenu zadužen za razvoj autonomne tehnologije.
Osim VW-a i spomenutih američkih kompanija, s razvojem autonomnih automobila daleko su dogurali i Kinezi te više njihovih kompanija testira ovu tehnologiju, dok njihovi autonomni taksiji već prevoze putnike po kineskim gradovima.
Izvor: ArenaEV