Tema ruskog utjecaja na američke izbore i dalje je vrlo aktualna – Rusi su prvo zaprijetili Twitteru osvetom nakon što je ova kompanija zabranila oglašavanje dvjema kompanija (Sputnik i Russia Today) koje su na ovoj društvenoj mreži objavljivale oglase s kojima su pokušali utjecati na izbor američkog predsjednika, a sada su se okrenuli protiv Googlea.
Direktor ruskog medijskog regulatora Roskomnadzora, Alexander Zharov rekao je kako je poslao pismo Googleu u kojem je tražio pojašnjenje nedavnih komentara izvršnog predsjednika Alphabeta (Googleove krovne kompanije) Erica Schmidta vezanih uz način na koji će se u budućnosti neke internetske stranice tretirati na najvećoj tražilici na svijetu.
Ako se članci s ruskih stranica poput Sputnika i Russia Todaya budu prikazivali na nižim mjestima na tražilici, Zharov je najavio kako će poduzeti akcije protiv Googlea. Rekao je kako će, kada prime Googleov odgovor, znati kako će dalje postupati prema Googleu, ali ipak se nada kako će ova kompanija "čuti njihovo mišljenje" te kako neće morati poduzeti ozbiljnije mjere osvete.
Ova prijetnja Zharova odnosila se na komentare Schmidta koje je rekao tijekom Halifax International Security Foruma održanog u subotu – na pitanje o člancima sa Sputnika koji se pojavljuju na Googleovoj tražilici, Schmidt je rekao kako, umjesto na skidanju takvih stranica s tražilice, rade na smanjenju njihove važnosti, što znači da možemo očekivati da se neće pojavljivati pri vrhu rezultata pretraživanja.
Googleova glasnogovornica naknadno je rekla kako je Schmidt, govoreći o smanjenju važnosti nekih stranica, govorio općenito kako će stranice s lošom kvalitetom sadržaja, odnosno lažnim ili zavaravajućim sadržajem biti lošije rangirane na njihovoj tražilici. Alexander Zharov rekao je kako će pratiti koliko će te Googleove mjere biti diskriminirajuće prema ruskim stranicama u praksi te je jasno kako će Rusi "braniti svoje medije".
Izvor: Reuters