Tijekom posljednjeg desetljeća videoigre postale su jedan od najpopularnijih oblika zabave i tržište na kojem se okreću veliki novac. Prije koronavirusa predviđanja analitičara govorila su da će se tijekom 2020. na ovom tržištu okrenuti oko 160 milijardi dolara što je više nego dvostruko veći iznos u odnosu na prihode glazbene i filmske industrije zajedno. Predviđanja za budućnost još su veća te bi 2025. tržište videoigara trebalo vrijediti čak 300 milijardi dolara pa nije čudo da svoj komad tog kolača žele uzeti i velike kompanije koje nisu imale previše veze s videoigrama.
Tako je Google predstavio gamersku cloud platformu Stadia, Apple svoj servis za videoigre Arcade, a velike planove ima i Amazon. Njihov plan uključuje razvoj vlastitih igara, ali i konkurenta Stadiji, platformu za igranje videoigara u oblaku koja bi iskoristila sve prednosti njihova Amazonova clouda Za razliku od klasičnih igara za računala i konzole za koje je potrebno kupiti snažan hardver na kojem će se pokretati igre, za uživanje u igrama u oblaku uopće nije važan hardver koji posjedujete. Potrebno je samo imati internetsku vezu i uređaj s kojim ćete se moći spojiti na internet – hardverski i grafički posao odvijat će se u cloudu, a slika će se streamati na TV, računalo ili mobilne uređaje i korisnici će uživati u njima na isti način na koji danas uživaju u igrama za konzole.
Prema informacijama objavljenim ovaj tjedan na New York Timesu, Amazon razvija cloud gaming servis Project Tempo te su, prema prvotnim planovima, ranu verziju tog servisa trebali predstaviti krajem ove godine. Te bi planove ipak mogla poremetiti situacija s koronavirusom tako da Project Tempo ipak možemo očekivati tijekom sljedeće godine, kada ćemo saznati i više informacija o samom servisu, igrama koje će biti dostupne itd.
Ono što bi od Amazona ipak mogli vidjeti već ove godine, i to najvjerojatnije u svibnju, jest njihova prva originalna igra u koju su uložili veliki budžet – SF pucačina Crucible. Nakon toga možemo očekivati još jedan njihov original koji je razvijen u odvojenom studiju (studio Double Helix Games koji su preuzeli 2014. godine), a riječ je o igri New World, fantasy MMO igri s radnjom smještenom u 17. stoljeću.
Ako su predviđanja analitičara prema kojima budućnost videoigara zaista pripada cloud servisima, a ne više snažnim računalima i konzolama te ako su projekcije oko vrijednosti tržišta istinite, čini se da bi Amazon zaista mogao uzeti dobar do tog financijskog kolača te da će im videoigre postati novi i veliki izvor zarade.
Izvor: NY Times