Amazon je svoj biznis izgradio na prodaji proizvoda putem interneta te, naravno, na njihovoj što bržoj dostavi kupcima. Vrijednost kompanije porasla je preko bilijun dolara, a ako žele nastaviti tim tempom i korisnicima omogućiti modernu i brzu uslugu, trebaju pratiti trendove i pripremati se za budućnost.
Zato već godinama ulažu veliki novac u istraživanje i razvoj novih načina dostave kakvi bi s vremenom mogli djelomično, a možda i u potpunosti zamijeniti način na koji danas dobivamo pakete naručene preko interneta. Tako su još prije desetak godina najavili uslugu Prime Air koja obuhvaća dostavu putem bespilotnih letjelica. Iako su planovi oko te usluge bili veliki, oni se nisu ostvarili i pitanje je koliko će još godina proći prije nego krenu s masovnom zračnom dostavom paketa na nekom većem broju lokacija.
Osim zračnim putem, testirali su i cestovnu dostavu budućnosti putem - robota. Testiranje autonomnih robota Scout s ugrađenim senzorima i kamerama koji bi se sami mogli kretati ulicama i donositi kupcima naručenu robu počelo je još 2019. u američkoj saveznoj državi Washington. Kako je bila riječ o testiranju, te su robote pratili ljudi kako bi robote, ako negdje zapnu, mogli vratiti na pravi put.
No čini se kako u kompaniji nisu baš zadovoljni onim što su roboti pokazali te da će testiranja zavšriti s negativnom ocjenom za Scout. Iz tvrtke su za Bloomberg komentirali kako neki aspekti programa nisu zadovoljili potrebe korisnika pa su odlučili prekinuti testiranja. Najavili su “promjenu orijentacije za program” te će zaposlenike koji su sudjelovali u njemu prebaciti na druge pozicije koje će odgovarati njihovim znanjima i vještinama.
Amazon nije jedina kompanija koja je odlučila testirati dostavne robote. Puno više uspjeha od Amazona zabilježio je Starship Technologies. Oni su s razvojem svojih robota, koji rade na sličnom principu kao Scout, počeli još 2014. te su do sada testirani u oko 100 gradova u 20 zemalja. Za razliku od Amazona fokusirali su se na robote koji namirnice i naručenu robu dostavljaju unutar nekih zatvorenih područja poput kampusa sveučilišta na kojima su prilično popularni.
Izvor: Digital Trends