Na videoigre se godinama i desetljećima gledalo kao na običnu zabavu, dok su mnogim odraslima predstavljale samo gubljenje vremena. Situacija se radikalno promijenila tijekom proteklih desetak godina te je danas igranje videoigara mnogima postalo - posao. Neki zarađuju tako što streamaju tijekom igranja putem YouTubea ili Twitcha, dok su drugi gamerski profesionalci koji se natječu na esport turnirima.
Takva videa i turniri danas su iznimno popularni, a koliko su popularni najbolje govori novi izvještaj Midia Researcha prema kojem je gledanje videoigara danas postalo popularnije od samog igranja. Dok je tako nešto prije bilo nezamislivo, danas je gledanje videoigara putem spomenutih kanala uobičajeno. Umjesto gledanja filmova, serija ili glazbenih spotova, mladi danas vrijeme provode gledajući omiljene gamere. Prema tim podacima, a koji se odnose na nekoliko tržišta na kojima je provedeno istraživanje (uključujući SAD, Veliku Britaniju, Švedsku, Južnu Koreju itd.) gameri prosječno svakog tjedna provode oko 7,4 sata igrajući videoigre, no još više vremena, čak 8 i pol sati tjedno gledaju kako drugi gameri igraju videoigre.
Rezultati ovog istraživanja, tvrde iz Midije, pokazuju veliki potencijal za izdavače videoigara i izvan njihova vlastitog ekosustava jer se otvara mogućnost plasiranja reklama unutar samih igara koje bi onda mogli vidjeti milijuni. Također, otvaraju se i nove mogućnosti zarade o kojima developeri igara i izdavači trenutačno ne razmišljaju, a iz Midije kažu kako je jedna od tih mogućnosti i pokretanje vlastitih platformi za streaming s kojima bi mogli konkurirati Twitchu i YouTubeu.
Tome treba dodati i veliku popularnost esporta i gamerskih natjecanja pa je tako League of Legends Worlds 2024 privukao čak 6,4 milijuna gledatelja, što je najgledaniji događaj te vrste u povijesti. Uz tako veliki broj gledatelja, jasno je kako je potencijal za zaradu iznimno velik.
Općenito, tržište videoigara prošle je godine vrijedilo 196 milijardi dolara (više nego streaming i prodaja od kino ulaznica zajedno), a ove bi godine to tržište trebalo premašiti brojku od 200 milijardi dolara, dok bi 2028. njegova vrijednost, prema predviđanjima analitičara, mogla doseći čak 250 milijardi dolara.
Izvor: TechSpot