Ni Facebook ne voli poreznike: Porezna uprava na "crnoj listi" najveće društvene mreže

Iako bi se mnogi mogli složiti s tom konstatacijom i reći kako ne vole poreznike, činjenica je da je netko (ili više njih) očito Facebooku Poreznu upravu prijavio kao izvor neželjenih poruka

Martina Čizmić | 06.10.2021. / 13:20

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Kad poželite podijeliti neki link na Facebooku, vjerojatno to napravite u nekoliko klikova. No, poželite li podijeliti bilo kakav link Porezne uprave Republike Hrvatske, mogli biste se neugodno iznenaditi. 

Naime, domena porezna-uprava.hr, koja pripada Ministarstvu financija, odnosno Poreznoj upravi, nalazi se na "crnoj listi" Facebooka. Tako će vas dočekati iskočni prozor koji će vas obavijestiti da dotičnu poveznicu nije moguće objaviti na Facebooku zbog kršenja "standarda zajednice". 

Pogledate li malo bolje objašnjenje, bit će vam jasno da je, za Facebook, sve povezano s Poreznom upravom - spam odnosno neželjena poruka. 

Iako bi se mnogi mogli složiti s tom konstatacijom i reći kako ne vole poreznike, činjenica je da je netko (ili više njih) očito Facebooku Poreznu upravu prijavio kao izvor neželjenih poruka. 

Provjerili smo kako Facebook karakterizira neželjene poruke (spam) i pronašli nekoliko zanimljivih odrednica. 

Takvim se sadržajem stvara negativno korisničko iskustvo, umanjuje se mogućnost ljudi da na autentičan način sudjeluju u zajednicama na mreži i ugrožavaju se sigurnost, stabilnost i mogućnost korištenja naših usluga. Također nam je cilj spriječiti ljude u tome da zloupotrebljavaju našu platformu, proizvode ili značajke kako bi na umjetan način povećali broj pregleda ili masovno širili sadržaj radi komercijalne dobiti, stoji u objašnjenju. 

Među ostalim, nedopuštenim se smatraju i sljedeće radnje:

- usmjeravanje korisnika izvan Facebooka putem obmanjujuće ili zavaravajuće upotrebe URL-a, što se definira na sljedeći način:
  - prikrivanje: prikazivanje različitog sadržaja korisnicima Facebooka i Facebookovim pretraživanjima radi indeksiranja sadržaja ili alatima
zavaravajući sadržaj: sadržaj koji sadrži poveznicu kojom se obećava jedna vrsta sadržaja, a pruža se nešto sasvim drugo
 - obmanjujuća skočna web-mjesta: web-mjesta na kojima je potrebna radnja (captcha, gledanje oglasa, klik), kako bi se prikazao sadržaj odredišne stranice i na kojima se naziv domene URL-a promijeni nakon izvršenja potrebne radnje
  - ograničavanje oznakama „sviđa mi se” / dijeljenjem: odredišne stranice kojima se od korisnika traži da upotrijebe oznaku „sviđa mi se”, podijele sadržaj ili na drugi način sudjeluju u sadržaju prije ostvarenja pristupa sadržaju izvan Facebooka
  - obmanjujuća odredišna stranica: web-mjesta sa zavaravajućim korisničkim sučeljem, čime dolazi do generiranja slučajnog prometa (skočni/prikriveni prozori, zavaravajući gumbi/poveznice itd.)
  - lažno predstavljanje: web-mjesto koje se pretvara da je pouzdana marka ili usluga tako što upotrebljava naziv, domenu ili sadržaj s tipfelerima, krivim redom slova ili na drugi način pokušava preuzeti identitet poznatih marki (www.faceb00k.com, www.face_book.com, upotreba odredišne stranice slične drugoj, pouzdanoj stranici radi zavaravanja posjetitelja)
  - drugo ponašanje koje je u suštini slično prethodno navedenom.

S obzirom na to da svaki korisnik Facebooka može neki sadržaj prijaviti kao neželjenu poruku (spam), netko je očito, namjerno ili ne, prijavio neki link sa Porezne uprave kao spam. A Facebook je, izgleda, pronašao nešto u objavama iz Porezne uprave što je okarakterizirao kao spam. 

Dakle, želite li s prijateljima podijeliti neku informaciju iz Porezne uprave, to ćete morati napraviti nekim alternativnim kanalom komunikacije. 

Barem dok se Porezna uprava i Facebook ne dogovore tko tu kome šalje neželjene poruke. 

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti