Pametnu aplikaciju koja će moći prepoznavati razne oblike, poput prometnih znakova, voća, cvijeća ili različitih pasmina pasa, izradit će na ovogodišnjem EDIT CodeSchoolu učenici 7. i 8. razreda različitih osnovnih škola u Splitsko-damatinskoj županiji koristeći znanja osnove umjetne inteligencije, neuronskih mreža i računalnog vida.
Bit će to prvi njihov zajednički projekt škole programiranja EDIT CodeSchool koja je, u sklopu ICT županije, organizirana i na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Splitu uz moto "Znanje dostupno svima“. Splitska ekipa koja broji 23 polaznika, na put do prve samostalne aplikacije, krenula je učeći sve korake programiranja uz pomoć profesorice matematike i informatike u OŠ Meje Marijane Polić Kuko.
Na ovom tečaju djeca uče programiranje u JavaScriptu. Tečaj je osnovni što znači da krećemo ispočetka s pretpostavkom da djeca do sada nemaju nikakva predznanja. Po završetku EDIT CodeSchoola moći će izraditi jednostavnu, pametnu aplikaciju koja će prepoznavati različite oblike. Primjerice, na skeniranoj slici, aplikacija će prepoznati radi li se o trokutu, kvadratu ili pravokutniku. Moći će se primijeniti na prometne znakove, voće, cvjetove, različite pasmine pasa itd. i djeca će moći sama izabrati svoju temu. Na temelju te odluke, sami će prikupiti slike i izraditi aplikaciju, pojasnila je prof. Polić Kuko.
Lev Petrov, učenik 8. razreda Osnovne škole Marjan i prije EDIT CodeSchoola upoznao se s programiranjem kroz informatiku.
EDIT CodeSchool sam upisao jer mislim da je budućnost svijeta u informatici i da je dobro znati programiranje. Planiram ići u graditelje, a trenutno radim funkcije, ističe.
I njegova kolegica Nina Višić, učenica 7. razreda OŠ Spinut učila je programiranje kroz predmet informatike u redovnoj školi tako da joj ovo gradivo nije nešto posebno novo, ali postoje i neke razlike.
EDIT CodeSchool kojeg pohađam prvi put od početka ove školske godine je malo teži jer je složeniji i više učimo. Nije mi teško pratiti redovnu nastavu u školi i ovdje. EDIT CodeSchool sam upisala da naučim nešto o programiranju jer smatram da će mi u budućnosti trebati ta znanja zato što se sve radi na računalima. Preporučila bih EDIT CodeSchool svim svojim vršnjacima jer se puno toga može naučiti i zabavno je, dodaje.
Josip Smajo, učenik 7. razreda Osnovne škole Mejaši također nema problema s organizacijom obveza koje od njega zahtijeva redovna nastava i istodobno pohađanje EDIT CodeSchoola tim prije što odmalena svoju budućnost vidi u IT sektoru, u programiranju.
Na EDIT CodeSchoolu sam dosta toga naučio i možda bi bilo teško da nemamo učiteljicu koja nam pomogne i objasni ono što nam nije jasno. O programiranju sam razmišljao od kad sam bio mali, doma sam ga učio preko Youtubea ili iz drugih izvora, i tu vidim svoju budućnost. Ali, kad učim online, puno je sporije zato što moram pratiti lekciju, prepisujem i zapravo ništa ne naučim, dok ovdje rješavam konkretne zadatke. EDIT CodeSchool bih preporučio i drugim svojim vršnjacima koji su zainteresirani za programiranje jer se može puno više i brže naučiti nego online, kaže.
Toma Nakić, učenik 8. razreda OŠ Pujanke prvi put pohađa EDIT CodeSchool jer želi naučiti još više o programiranju u kojem također vidi svoju budućnost i koje je do tada svladavao uz pomoć drugih.
Iz mog razreda još dvoje učenika pohađa EDIT CodeSchool. Jako sam zadovoljan s ovim što sam ovdje naučio. U budućnosti mi je plan postati programer i ova znanja će mi u tome sigurno pomoći iako se za konkretnu srednju školu još nisam odlučio, priznaje.
Splitsko-dalmatinska županija pokrenula je ovaj projekt u sklopu projekta ICT županija s ciljem razvoja IT sektora. Omogućili su tako učenicima da se u što većem broju i od najranije dobi, susretnu s programiranjem i drugim vještinama i tehnologijama IT sektora, kako bi u budućnosti imali mogućnost zaposlenja u svjetski najperspektivnijoj grani. Do sada je EDIT CodeSchool završio više od 2.000 učenika osnovnih i srednjih škola na području SDŽ.