Pod pritiskom kineskih proizvođača automobila, kao i smanjene potražnje za postojećim električnim automobilima koji su korisnicima preskupi, dva europska automobilska diva krajem prošle godine počeli su pregovore o suradnji. Cilj je bio ujediniti snage kako bi smanjili troškove proizvodnje i napravili cjenovno povoljni električni automobil cijene do 20 tisuća eura. VW i Renault razgovore o partnerstvu i razvoju novog modela električnog Twinga počeli su krajem prošle godine, a u veljači ove godine, prema riječima ljudi iz Renaulta, pregovori su išli u dobrom smjeru.
U posljednjih nekoliko mjeseci ipak je došlo do promjena, odnosno čelnici VW-a i Renaulta nisu uspjeli postići dogovor tako da su razgovori prekinuti i kompanije će dalje nastaviti svojim putem. Prema izvorima Reutersa, čini se kako su pregovori pukli oko lokacije tvornice u kojoj bi se trebao proizvoditi taj automobil. Njemačka tvrtka htjela je iskoristiti europsku proizvodnu mrežu, dok je Renault imao druge planove i htjeli su da proizvodnja bude u njihovim tvornicama. Kako se oko lokacije nisu mogli dogovoriti, došlo je do prekida razgovora. Renault će tako nastaviti s razvojem Twinga, no i dalje će ostati otvoreni za suradnju s drugim partnerima poput Nissana i Mitsubishija. Ako i ne dogovore takva partnerstva, njihovi planovi ostaju isti te bi se električni Twingo na tržištu trebao pojaviti za dvije godine, po spomenutoj cijeni od 20 tisuća eura ili nešto nižoj.
Što se Volkswagena tiče, oni nastavljaju s ranije zacrtanim planovima o razvoju jeftinijeg vozila. Ono što prvo možemo očekivati od ove tvrtke jest model ID.2 koji je već najavljen i čija bi cijena trebala iznositi oko 25 tisuća eura. Za taj automobil iz njemačke tvrtke kažu kako je prostran kao Golf, a pristupačan kao Polo te se nadaju kako bi mogao značajno pridonijeti povećanju udjela njemačke kompanije na tržištu električnih automobila.
Nakon njega, Volkswagen bi trebao predstaviti vlastiti cjenovno povoljniji automobil te mediji nagađaju kako bi ID.1 trebao stajati oko 20 tisuća eura.
Nemogućnost postizanja dogovora oko zajedničkog automobila predstavlja veliki udarac za izvršnog direktora Renaulta Lucu de Mea, prema Reutersu. On je vjerovao kako bi proizvođači automobila mogli postići suradnju sličnu Airbusu, kako bi na tržištu bolje konkurirali rastućoj prijetnji iz Kine. Ono što je ipak pozitivno, naglašavaju na Electreku, jest što prekid ove suradnje ne znači i kraj ambicija europskih proizvođača vezan uz predstavljanje jeftinijih e-vozila.
Prva takva vozila na tržištu možemo očekivati za 2-3 godine te će biti zanimljivo vidjeti kakvu će tehnologiju i performanse omogućiti za tu cijenu i hoće li moći konkurirati kineskim kompanijama.