Električna vozila postaju sve popularnija i u doglednoj budućnosti više neće trebati državne subvencije, rekao je ministar gospodarstva Robert Habeck.
Prema planu, subvencije za vozila s isključivo električnim pogonom čija je cijena ispod 40.000 eura, početkom sljedeće godine smanjit će se na 4.500 eura s trenutnih 6.000, a tijekom 2023. na 3.000 eura.
Za automobile čija je cijena veća od 40.000 eura, premija će početkom sljedeće godine pasti s 5.000 na 3.000 eura.
Subvencije se neće odobravati za kupnju automobila čija je cijena veća od 65.000 eura, a to će se od 2024. godine odnositi na vozila čija je cijena veća od 45.000 eura.
Subvencije za službene automobile trebale bi biti zaustavljene, a koristi od programa imali bi samo privatni kupci.
Prema vladinim izvorima, poticaji kupcima električnih automobila u potpunosti će isteći nakon što se potroši predviđenih 3,4 milijarde eura iz proračuna za sljedeće dvije godine.
Vlada će krajem godine potpuno ukinuti poticaje i za plug-in hibridne automobile, što Habeck zagovara zbog sumnji u njihove klimatske značajke jer su teži, a pogon na baterije često se rabi samo za kratke udaljenosti.
Dijelom zahvaljujući poticajima, prodaja potpuno električnih automobila u Njemačkoj gotovo se udvostručila 2021. godini (na 328 tisuća) u usporedbi s 2020.
Njemačkim cestama vozi više od 600.000 vozila na električni pogon. Uključujući hibride, ima ih više od milijun.
Udio isključivo električnih automobila u registracijama novih automobila u Njemačkoj nedavno je iznosio oko 14 posto.
Najveći tržišni udio za električne automobile u Njemačkoj s 20,3 posto drži Volkswagen, a slijedi Tesla s 11,2 posto.