Facebook se našao u nezgodnom položaju u Njemačkoj i to zbog svog poslovnog modela. Njemački ured za tržišno natjecanje Bundeskartellamt izdao je ultimatum i od najveće svjetske društvene mreže zatražio da odmah prestane prikupljati podatke korisnika.
Nakon iscrpne istrage koja je trajala tri godine, njemački je regulator odlučio Facebooku nametnuti stroga ograničenja što se tiče procesuiranja korisničkih podataka. U izjavi objavljenoj na službenim stranicama Bundeskartellamt, navedeno je kako Facebook mora promijeniti svoje uvjete korištenja kako bi korisnici mogli blokirati Facebook od prikupljanja njihovih podataka ne samo s te društvene mreže, već i ostalih povezanih društvenih mreža i aplikacija.
Kako ističu iz Bundeskartellamt, prikupljanje podataka iz različitih izvora, bez izričitog odobrenja korisnika, zapravo rezultira gubitkom kontrole nad tim podacima. Osim toga, takvim prikupljanjem podataka Facebook, uvjereni su Nijemci, zloupotrebljava svoj dominantan položaj na tržištu.
Bundeskartellamt od Facebooka očekuje da u roku od četiri mjeseca predstavi novi način na koji će baratati s korisničkim podacima, a koji će biti mnogo restriktivniji no što je dosadašnji. U protivnom bi ga mogla očekivati prilična kazna.
Iz Facebooka su se, očekivano, iznenadili takvom odlukom njemačkog regulatora i najavili žalbu. Ističu kako njihovo poštivanje svih zakona, GDPR-a i ostalih pravila koja su im nametnuta zapravo garantiraju sigurnost njihovih korisnika. Smatraju da je odluka njemačkog regulatora zapravo suprotna GDPR-u te će uzrokovati više štete nego koristi.
Facebook ima mjesec dana da uloži žalbu na odluku, a kako će se cijeli slučaj dalje razvijati pomno će pratiti i regulatori diljem svijeta kako bi, ako odluka bude proglašena pravovaljanom, krenuli u svoj napad na Facebook.