Nakon brojnih katastrofa kojima smo svjedočili posljednjih tjedana i mjeseci - od poplava, požara i tornada, brojni stručnjaci upozorili su kako je to neoboriv dokaz klimatskih promjena i samo najava onog što nas očekuje u budućnosti ako se ne promijenimo. Jedna od brojnih promjena koje su nužne kako bi se smanjio globalni ugljični otisak jest smanjenje ispušnih plinova benzinaca i dizelaša. Svijet je već krenuo prema toj tranziciji, no jasno je kako se ona neće postići preko noći.
Država koja je najdalje došla s tom tranzicijom je Norveška koja je tijekom prošlih godina vlasnicima električnih vozila omogućila različite pogodnosti (besplatan parking i cestarine, pristup brzim linijama rezerviranim za javni prijevoz itd.), a uložena su velika sredstva i u razvoj infrastrukture. U srpnju je udio električnih vozila i plug-in hibrida u Norveškoj iznosio skoro 85 posto među novoregistriranim vozilima, pri čemu je najpopularniji automobil bio Fordov Mustang Mach-E.
U ovoj zemlji sada razmišljaju o novom koraku za povećanje broja električnih vozila na cestama. Prema stranici Clean Technica, norveška vlada razmatra o zakonu prema kojem bi većina novih vozila javnih i državnih službi bila električna vozila. O zakonu slijedi javni rasprava te, ako dobije zeleno svjetlo, nova bi pravila trebala stupiti na snagu s prvim danom 2022. godine.
Pod ovom vladom smanjene su emisije stakleničkih plinova i nastavit ćemo s tom politikom, pohvalio se ministar prometa Knut Arild Hareide i naglasio kako je industrija prijevoza odgovorna za trećinu takvih emisija. Cilj im je emisije stakleničkih plinova prepoloviti do 2030., a zakon prema kojem će javni sektor koristiti električne automobile, kombije i gradske autobuse važan je korak u tom smjeru.
Ipak, u primjeni ovog pravila postojat će dvije iznimke. Jedna se odnosi na transportna vozila kojima je potreban veliki doseg, a druga na gradske autobuse koji koriste bioplin.