Moderni automobili postali su poput računala na kotačima, a vrhunac takvog tehnološkog napretka i razvoja u vozilima svakako je autonomna vožnja. Iako vozila sve češće dolaze s određenim oblicima asistencije u vožnji poput npr. Teslina autopilota, odnosno FSD-a, vozači u tim automobilima cijelo vrijeme moraju imati ruke na volanu i pratiti sve što se događa u prometu kako bi mogli pravodobno reagirati. Ovo ne vrijedi za robotaksije poput Waymovih vozila u kojima nema vozača, no oni su prošli brojna testiranja i imaju posebne dozvole.
Krajem prošle godine i Mercedes-Benz je dobio dozvolu za korištenje njihova sustava autonomne vožnje Drive Pilot na autocestama u Njemačkoj, a ta im dozvola omogućuje vožnju do 95 km/h na takvim brzim cestama bez ljudskog nadzora. Dakle, dok računalo upravlja vozilom i pazi na sigurnost, vozači slobodno mogu raditi druge stvari.
Tirkizna svjetla
Trenutačno samo neki najjači Mercedesovi automobili imaju ovaj oblik Drive Pilota (riječ je o sustavu autonomije treće razine, dok npr. Waymo ima 4. stupanj autonomije), a ako se kojim slučajem nađete na njemačkim autocestama, postoji način kako ćete prepoznati vozite li se pored Mercedesa kojim u tom trenutku ne upravlja čovjek, nego računalo.
Naime, Mercedes je dobio dozvolu da na njemačkom tržištu testira posebna svjetla koja upućuju na to da automobilom upravlja računalo. Ta boja je - tirkizna.
Treba naglasiti kako je Mercedes još krajem 2023. godine počeo s testiranjem takvih svjetala, ali na dva američka tržišta, a ovo je prvi put da se takva svjetla testiraju i na našem kontinentu.
Razlog zašto su se iz Mercedesa odlučili na tirkiznu boju jest što je jedinstvena, odnosno ne koristi se u drugim prometnim oznakama pa će tako biti i jasno prepoznatljiva. Osim za druge sudionike u prometu, tirkizna svjetla bit će korisna i policiji jer će im biti jasno da, ako vozač tipka po mobitelu ili gleda nešto na telefonu ili tabletu dok su upaljena ta svjetla, on nije u prekršaju.
Tijekom autonomne vožnje tirkizna svjetla bit će upaljena s prednje i stražnje strane te na bočnim retrovizorima, a rezultati ovog testa u budućnosti bi mogli pomoći u stvaranju zakonskih okvira vezanih uz autonomnu vožnju.
Izvor: Arena EV