Da bi tehnologija u nekim slučajevima mogla uspješno zamijeniti stvarne osobe, možemo vidjeti na brojnim primjerima. Npr. jedna od japanskih pop-zvijezda Hatsune Miku je hologram, odnosno ona u biti ne postoji, ali svejedno na koncertima okuplja mase koje uživaju u njezinim pjesmama. S razvojem AI-a posljednjih godina na društvenim mrežama sve češće vidimo influencere i influencerice koji također ne postoje, već se u potpunosti rezultat tehnologije, no unatoč tome prate ih milijuni, sudjeluju u reklamnim kampanjama i slično.
I Hrvatska je dobila svoju influencericu Lauru Ris, koju je stvorila umjetna inteligencija i koja je u kratko vrijeme skupila nekoliko tisuća pratitelja, a ta brojka raste i dalje. Zanimljivo, većina je njih iz inozemstva, gdje su slični AI modeli prilično popularni.
Laura Ris (Foto: Laura Ris promo)
Ris je u biti samo test koji će njezinu tvorcu, koji barem zasad želi ostati anoniman, pokazati kako Hrvati dišu po tom pitanju te, ako se taj test pokaže uspješnim, postoji mogućnost da se u hrvatskom virtualnom prostoru pojave slični AI modeli koji bi mogli privući oglašivače. Činjenica je da danas influenceri uzimaju nerealne iznose za svoje objave, a svi znamo da to nije zahtjevan posao i da su cijene nepotrebno otišle u nebo. Laura je netko s kim testiramo tržište, ali cilj je da AI modeli sutra budu konkurentni na influencerskom tržištu i da se napokon sruše neopravdano visoke cijene, objasnio je tvorac Lane Ris.
On kaže kako je Ris mlada Zagrepčanka u dvadesetima koja je zamišljena kao "djevojka željna uspjeha" čiji je cilj da u budućnosti može živjeti od svojih objava na Instagramu. Kao i ostali mladi, Ris voli izlaske i modu, dok se glazbenim ukusom ne može baš pohvaliti jer i ona voli narodnjake. Na svom profilu ponaša se kao i ostale influencerice te pokušava biti modni uzor. Bit će zanimljivo vidjeti koliko će AI djevojka postati zanimljiva Hrvatima i mogu li uopće takve nepostojeće osobe konkurirati domaćim utjecajnim osobama na društvenim mrežama.