Današnji automobili, sa svom tehnologijom koju koriste, postali su računala na kotačima, a stručnjaci za sigurnost u prometu pokušavaju pronaći načine za iskorištavanje tehnologije za sigurniju vožnju i smanjenje nesreća. U SAD-u institut za sigurnost na autocestama (IIHS) trenutačno testira tehnologiju koja bi mogla spriječiti do 65 posto prometnih nesreća koje uključuju nalete na pješake i time smanjiti broj poginulih za čak 58 posto.
U SAD-u je broj prometnih nesreća s poginulim pješacima od 2009. porastao za skoro 50 posto te je 2017. godine u prometu poginulo 6 tisuća pješaka, što čini 19 posto u odnosu na ukupan broj poginulih u prometnim nesrećama u SAD-u. Ove su brojke jasan znak za uzbunu te se prometni stručnjaci nadaju kako će se s razvojem i implementacijom napredne tehnologije te brojke ipak početi smanjivati i da će broj nesreća i žrtava u budućnosti biti manji.
Tehnologija koja bi u tome mogla pomoći i koju testira IIHS odnosi se na sustav kamera i senzora koji bi upozorili vozače na potencijalne opasnosti i pješake na cestama, a ako je potrebno, sustav bi automatski zakočio kako bi se izbjegli sudari s pješacima. Sustav je nedavno testiran na jedanaest modela malih SUV-ova, odnosno gradskih terenaca te je 9 modela ostvarilo napredne ili superiorne ocjene za izbjegavanje nesreća ili za smanjenje snage sudara pri brzinama od 20 do 60 km/h.
Najbolje ocjene ostvarili su Subaru Forester i Toyota RAV4 dok se BMW nije proslavio jer njihovi automobili opremljeni tehnologijom za prevenciju sudara ili uopće nisu zakočili ili nisu dovoljno smanjili brzinu. IIHS će nastaviti s razvojem tehnologije koja bi u budućnosti mogla postati standardni dio opreme u svim novim vozilima, što bi značilo, nadamo se, da će broj prometnih nesreća i ozlijeđenih i poginulih pješaka na cestama biti puno manji.
Izvor: CBS