Inženjeri u Audiju razvijaju tehnologiju koja će njihovim vozilima u budućnosti omogućiti komunikaciju sa semaforima tako da će vozači znati koliko vremena trebaju sačekati dok se ne upali zeleno svjetlo i mogu li 'uhvatiti' zeleno svjetlo prije promjene na crveno. Ova tehnologija na početku će biti rezervirana samo za Audije A4 i Q7 koji su proizvedeni nakon 1. lipnja ove godine i koji su namijenjeni američkom tržištu te će na početku dostupna u samo u pet do sedam gradova u SAD-u, a još nije poznato u kojima gradovima će se moći koristiti.
Pom Malhotra iz Audijevog odjela povezanih automobila rekao je kako njihova verzija 'V-to-I' (vehicle to infrastructure) tehnologije nije sigurnosna opcija, već su je prvenstveno razvili kako bi poboljšali iskustvo vožnje, odnosno olakšali čekanje na semaforima – dok je upaljeno crveno svjetlo na semaforu, na ekranu automobila odbrojavat će se sekunde do paljenja zelenog svjetla. Ovaj brojač će se ugasiti nekoliko sekundi prije promjene svjetla na semaforu kako bi vozači, umjesto u ekran unutar automobila, za svaki slučaj pogledali semafor i situaciju na cesti. Također, ova bi tehnologija trebala upozoriti vozača na vrijeme do paljenja crvenog svjetla kako bi se na vrijeme zaustavio, odnosno kako u 'hvatanju' zelenog svjetla ne bi prošao kroz crveno. U budućnosti Audi bi ovu tehnologiju mogao povezati s navigacijskim sustavim automobila te bi semafori mogli savjetovati vozače kojim se brzinom trebaju voziti kako bi na raskrižjima uvijek stigli na zeleno svjetlo.
Osim tehnologije koja omogućava komunikaciju vozila s infrastrukturom poput semafora, sve više proizvođača automobila razvija V-to-V (vehicle-to-vehicle) tehnologiju koja će u budućnosti omogućiti komunikaciju između automobila kako bi se smanjile prometne nesreće, prometne gužve i slično. Ovakve tehnologije, kao i daljnji napredak autonomnih automobila u budućnosti bi trebale dovesti do toga da ljudi više uopće neće voziti automobile te će ulogu vozača u potpunosti preuzeti – računala.
Izvor: The Guardian