Tijekom prošlih tjedana puno se govorilo o direktivi kojom Europska unija želi zaštititi nositelje autorskih prava – prvi korak prema donošenju te direktive napravljen je jučer te mnogi strahuju kako će ona nametnuti obvezu filtriranja, odnosno cenzuriranja sadržaja na internetu te bi se njome uveo porez na linkove.
No ova bi direktiva mogla donijeti i velike promjene u načinu na koji se naplaćuje pregledavanje sadržaja na videoservisima, što bi moglo koštati YouTube milijarde dolara.
Čelnici glazbene industrije i glazbenici godinama kritiziraju YouTube koji iskorištava "nedostatak pravne zaštite" vezan uz pregledavanje glazbenih videa na ovom servisu te glazbenicima i izdavačima plaća minimalne svote za pregledavanje njihovih spotova. Oni smatraju kako je velika razlika između stvarne vrijednosti glazbenih spotova i novca koje im YouTube plaća za njihovo pregledavanje te žele da se te stvari reguliraju zakonom.
Googleov videoservis ima oko 1,3 milijardi korisnika koji redovito pregledavaju glazbene videozapise te je prošle godine glazbenim kompanijama platio samo 856 milijuna dolara na temelju autorskih prava, odnosno oko 67 centi po korisniku. O kakvim je brojkama riječ, najbolje govori podatak koji su objavili na The Guardianu – glazbenici i izdavačke kompanije u Velikoj Britaniji zarade više nego dvostruko od prodaje vinila, nego od 25 milijardi glazbenih videozapisa pregledanih prošle godine na YouTubeu.
Treba napomenuti kako ova odluka još nije konačna, ali ako zaista dođe do izglasavanja direktive i novih pravila za zaštitu autorskih prava, YouTube će morati aktivno sprječavati postavljanje sadržaja bez licence na svoj servis, odnosno morat će plaćati naknadu glazbenicima za pregledavanje sadržaja koji je postavljen bez licence, a godišnja cifra mogla bi iznositi više milijardi dolara.