Black Myth: Wukong, akcijska igra smještena u mitološku Kinu, novi je gaming hit u svijetu. U samo tri dana od lasniranja prodana je u više od 10 milijuna primjeraka, a trenutno zauzima visoko drugo mjesto po popularnosti na streaming platformi za igre Steamu.
Uspjeh ove igre nije došao preko noći. Kineski studio Game Science, na razvoju je radio godinama, a čini se kako je to tek prva kineska igra koja bi mogla pokoriti svijet.
Mislim da je sljedeća hit igra vjerojatno vrlo blizu, jer je Black Myth: Wukong svima pokazao da AAA igra (igre s visokom kvalitetom grafike i velikom marketinškom potporom) napravljena u Kini može doseći tako visoku globalnu prodaju, rekao je Dino Ying, predsjednik Hero Gamesa, koji je suizdavač igru i bio je rani ulagač u njezinog programera Game Science, u razgovoru za CNBC.
Ying je dodao kako zna za barem još jednu takvu igru u razvoju, u koju je uložio njegov poslovni partner u Hero Gamesu.
Istaknuo je je da će u budućnosti strani developeri AAA igara shvatiti koliko je veliko kinesko tržište i prilagoditi više značajki kineskim igračima. Prema nekim procjenama u Kini aktivno videoigre igra oko 600 milijuna ljudi različite dobi.
Činjenica da je Black Myth prva velika kineska igra ne znači da je kinesko tržište videoigara tek u povojima. Do sad su se kineski studiji fokusirali na jednosavne mobilne igre koje su bile lakše i brže za izraditi, a koje su istovremeno donosile brži povrat sredstava.
Naime, Hero Games je već proveo tri godine i uložio 60 milijuna yuana (oko 8,5 milijuna dolara) u dva propala projekta iz Game Sciencea, prije nego što je na stol došao Black Myth u kolovozu 2020. godine.
Nakon što su krenuli s razvojem igre, suočili su se s još jednim izazovom - morali su dobiti odobrenje kineske vlade prije nego što igra službeno može biti lansirana. To je poseban izazov jer je službeni Peking tek u posljednje dvije godine počeo odobravati igre, nakon što je 2021. godine odredio suspenziju svih novih naslova i ograničio koliko sati maloljetnici mogu igrati ne bi li smanjio pošast neograničenog igranja koja je dovela i do smrtnih slučajeva.
Na iznenađenje mnogi, Black Myth dobio je odobrenje kineske vlade u veljači 2024. godine i, što je još više iznenadilo, ni jedan dio igre nije morao biti promijenjen.
I, kako bi se reklo, ostalo je povijest.
Ono što kineske igre čini privlačnima igračima diljem svijeta, zasigurno su egzotične priče koje se temelje na kineskim predajama i mitovima, a koje su uz to bogato ilustrirane. Stoga ne iznenađuje što su se kineski razvojni studiji okrenuli takvim pričama kao inspiraciji za nove videoigre. Game Science je, prilikom izrade Black Mytha, poslao timove i opremu u drevne hramove u Kini da skeniraju i repliciraju dizajne, pojačavajući upečatljiv dojam igre.
A da je Kina zanimljivo područje za videoigre govore i jasne brojke. Samo je u prvoj polovici 2024. godine, prema podacima digitalne konzultantske tvrtke ChoZan, vrijednost prodaje igara u Kini dosegnula 147,27 milijardi juana (20,68 milijardi dolara). S druge strane, inozemna prodaja igara razvijenih u Kini porasla je na 16,4 milijarde dolara u 2023., u odnosu na 11,6 milijardi dolara u 2019.
Prema svemu sudeći, u budućnosti bismo mogli vidjeti još zanimljivih videoigara iz Kine.
Izvor: CNBC