Waymov autonomni taksi-servis već je neko vrijeme aktivan u Phoenixu te dio stanovnika tog grada može uživati u vožnjama kakve bi u nekoj (daljoj) budućnosti trebale postati uobičajene. Naime, na prednjem sjedištu takvih taksija nema - nikoga. Nema osobe koja upravlja automobilom, a nema ni osobe koja bi trebala preuzeti kontrolu u slučaju nekih nepredviđenih situacija te putnici svoju sudbinu u potpunosti povjeravaju tehnologiji i računalu koje upravlja automobilom. S obzirom na to da do sada nisu prijavljeni nikakvi problemi s autonomnim taksi-servisom, možemo zaključiti kako računala rade odličan posao.
Kako izgleda vožnja u takvim taksijima uskoro će moći isprobati i stanovnici San Francisca. Waymo već neko vrijeme testira vozila u tom gradu, a sada su najavili kako kreću s ograničenim testiranjem autonomnog taksi-servisa, odnosno putnike će također prevoziti vozila u kojima nema vozača. Na početku robotaksiji neće biti dostupni javnosti, već samo zaposlenicima samog Wayma - i to onima koji se prijave kao dobrovoljci. Ako se računalo pokaže odličnim vozačem i na zahtjevnim ulicama San Francisca, onda bi Waymo mogao napraviti novi veliki korak i otvoriti vrata svojih taksija i javnosti.
Kako bi svoja vozila i računalo prilagodili uvjetima na cestama San Francisca (gust promet, brojni biciklisti i vozači romobila, laka željeznica itd.), Waymo je morao napraviti neke modifikacije tehnologije. Među inim, optimizirali su sustav kamera i lidar te su nadogradili i naučili softver nekim posebnostima prometa San Francisca.
U ovom testiranju sudjelovat će dva modela vozila - Chrysler Pacifica i Jaguar I-Pace koji su odvozili više od 30 milijardi kilometara u računalnim simulacijama, ali i više od 30 milijuna autonomnih kilometara u stvarnim uvjetima na cestama 25 gradova.
Izvor: Engadget