Robotaksiji nisu nikakav mit ili napuhana tehnologija koja se nikada neće ostvariti. Automobili kojima u potpunosti upravljaju računala i ljudi plaćaju za vožnju u njima zaista postoje i već godinama prevoze ljude u nekim gradovima u SAD-u, a najpouzdanijim se do sada pokazao Waymo.
Googleova kompanija testira autonomnu tehnologiju još od 2009. godine te su se njihova vozila u kojima nema vozača pokazala iznimno pouzdanima. Svoje iskustvo vožnje u jednom takvom robotaksiju opisao je i novinar Peter Kafka koji je prilično impresioniran onim što je doživio vozeći se u vozilu bez vozača, iako je naglasio kako Waymovi robotaksiji nisu savršeni te postoje određeni problemi.
Što se samog iskustva vožnje tiče, iznenadio se kako je ono - normalno. Autonomni taksi može se naručiti putem aplikacije, slično Uberu, a kada automobil dođe, otključa se putem aplikacije i vozilo krene prema destinaciji koju ste ranije upisali u aplikaciju. Kafka kaže kako je prvi dojam koji su on i njegov 13-godišnji sin imali tijekom prvih par minuta vožnje bilo uzbuđenje slično onome kada sjednete u brzi vlak u zabavnom parku. Je li ovo sigurno? Mora biti sigurno, jer vam inače to ne bi dopustili, jel da? Ali ozbiljno, je li ovo sigurno?, upitao se na početku vožnje, no slično iskustvu koje su imale i druge osobe tijekom svojih prvi vožnji u ovakvim vozilima, s vremenom zaboravite na to da se vozite u autonomnom automobilu i počnete raditi uobičajene stvari tijekom vožnje - gledanje kroz prozor, surfanje mobitelom i slično.
Jedino što ne možete raditi jest - pričati s vozačem o svakodnevnim stvarima jer vozača - nema.
Treba naglasiti kako vožnja ipak nije bila u potpunosti savršena te da je bilo određenih problema. Npr. kada su Kafka i sin htjeli ući u automobil, on se zaustavio pa je ponovno krenuo malo naprijed do točke na kojoj je predviđeno zaustavljanje, no putnici ne znaju točno gdje je to mjesto, tako da su ponekad morali hodati metar-dva za vozilom. Također, robotaksi se nije dobro snašao s uputama prometnih policajaca. Iako su iz Wayma na novinarske upite komentirali kako je tehnologija trenirana da prepozna policajce i postupi po njegovim naredbama, u slučaju ovog novinara, automobil se nije snašao te je blokirao promet.
Zaključak do kojeg je Kafka došao vozeći se s Waymovim vozilima jest da je autonomna tehnologija već ovdje i da se zaista može primijeniti u svakodnevnom životu, čega bi svi trebali biti svjesni i na to se pripremiti. Jasno je kako će do njene masovne primjene proći još dosta vremena te je i sada dostupna samo na ograničenom broju tržišta i samo u određenim dijelovima gradova u kojima posluje. Ipak, s vremenom će se broj tih gradova povećati, a osim gradske vožnje, Waymovi će automobili putnike prevoziti i autocestama.
Izvor: Business Insider