Portal Intercept objavio je snimke nadzorne kamere koja je na američki Dan zahvalnosti (24. studenoga 2022. godine) snimila lančani na mostu Oakland Bay Bridge u San Franciscu. Taj je sudar, prema snimkama, izazvao bijeli Teslin Model S, a kao posljedica tog događaja ozlijeđeno je čak devet osoba, uključujući i dvogodišnje dijete. Srećom, nije bilo smrtno stradalih, no promet je bio blokiran više od sat vremena.
Prema toj snimci i izvješću nesreće, vozač je policiji rekao kako je koristio Teslin FSD (Full Self-Driving) odnosno autopilot, a na snimci se može vidjeti kako automobil signalizira prestrojavanje ulijevo, u potpunosti usporava u krajnjoj lijevoj traci te zbog toga na njega nalijeće drugi automobil, čiji je vozač, doduše, dovoljno brzo reagirao da je zapravo došlo do lakšeg naleta. No, vozači vozila koja su bila u punoj brzini iza njega na toj izrazito prometnoj dionici mosta Bay Bridge nisu stigli reeagirati na vrijeme te je došlo do lančanog sudara, u kojem se jedan automobil izdignuo te je pod njega podletio drugi automobil.
Nekoliko sati prije toga...
Šef Tesle Elon Musk samo nekoliko sati prije te nesreće slavodobitno je objavio da je značajka FSD postala dostupna svim vozačima u Sjevernoj Americi te je čestitao Teslinim zaposlenicima na toj, kako je rekao, velikoj prekretnici. Prema podacima iz Tesle, FSD u Sjevernoj Americi koristi 285.000 vozača njihovih vozila.
Oko navedenog lančanog sudara pokrenuta je i istraga, koju vodi američka Nacionalna uprava za sigurnost prometa na cestama (NHTSA).
Musk je bacio sve karte u FSD
Teslina vozila koja koriste sustav pomoći vozaču Autopilot, unutar kojeg FSD donosi prošireni skup značajki, sudjelovala su u 273 poznata sudara od srpnja 2021. godine do lipnja prošle 2022. godine, govore podaci NHTSA-a. Teslini automobili isto su tako odgovorni za gotovo 70 posto od 329 nesreća u kojima su bili uključeni napredni sustavi za pomoć vozaču, kao i većinu smrtnih slučajeva i ozbiljnih ozljeda povezanih s njima, pokazuju podaci NHTSA-a. Ta agencija od 2016. godine istražila je ukupno 35 nesreća u kojima su vjerojatno bili korišteni Teslini sustavi FSD ili Autopilot, a riječ je o nesrećama u kojima je poginulo ukupno 19 osoba.
Valja podsjetiti na to da se Teslini vozači već neko vrijeme žale na iznenadno "fantomsko kočenje", zbog čega vozilo snažno koči pri velikim brzinama, a Washington Post piše da je dosad podneseno više od sto takvih pritužbi NHTSA-u.
Isto tako, Tesla je na meti velikih kritika zbog uporabe pojma "potpune samovožnje", za koju mnogi u autoindustriji, kao i stručnjaci, smatraju da je obmanjujuća i opasna promotivna aktivnost. Musk je, međutim, prošle godine otišao toliko daleko da je značajku FSD nazvao bitnom za Teslu te da ona čini razliku "između toga da Tesla vrijedi puno novca ili da u osnovi ne vrijedi".
NHTSA istražuje i najavljeno udovoljavanje želje Teslinih vozača koji koriste FSD
Za kraj, NHTSA istražuje i Muskov tvit u kojem je rekao da će korisnici FSD-a uskoro dobiti opciju da isključe obavijesti upozorenja za vozače da drže ruke na volanu.
Korisnici s više od 10.000 milja na značajki FSD Beta trebali bi dobiti opciju da isključe upozorenja, objavio je jedan korisnik Twittera u novogodišnjoj noći, označivši Muska u toj objavi.
Dogovoreno, ažuriranje stiže u siječnju, odgovorio mu je šef Tesle.
Izvor: Intercept