Aplikacija za pronalaženje partnera Badoo i za usluge prijevoza Lyft također su bile na listi kompanija koje su imale tu privilegiju, prema podacima koje je objavio Damian Collins.
Dokumente je dobio od programerske tvrtke za razvoj aplikacija Six4Three koja trenutno vodi sudsku bitku s Facebookom.
Dokumenti koje je Six4Three prikupio za svoj neutemeljen slučaj samo su dio priče i predstavljeni su na način koji obmanjuje, bez šireg konteksta, rekao je glasnogovornik Facebooka.
Stojimo pri promjenama koje smo uveli 2015. s ciljem sprečavanja dijeljenja korisničkih podataka drugim tvrtkama, dodao je.
Objavljena prepiska uključuje mailove koje je Zuckerberg razmjenjivao s višim direktorom Justinom Ostrofskim 2013.,a u kojima se zabranjuje pristup podacima Vineu, usluzi za razmjenu videosadržaja u vlasništvu Twittera.
Dodaju nove aplikacije
Među mailovima su i oni između Facebooka i nekoliko drugih tehnoloških tvrtki u kojima pristaje dodati neke nove aplikacije na listu onih koji već imaju pristup korisničkim podacima s Facebooka.
Osim Badooa, tu su bile uključene i aplikacije za upoznavanje Hot or Not i Bumble.
Međutim, nekima je pristup podacima bio odbijen, uključujući uslugu za prodaju ulaznica Ticketmaster, poslužitelj kratkih videosadržaja Vine u vlasništvu Twittera i aplikacije Airbiquity.
U tvrtki kažu da su, kao svaka druga kompanija, imali interne razgovore o raznim načinima pomoću kojih žele izgraditi održiv poslovni model. Činjenice su jasne. Nikada nismo prodali podatke naših korisnika, tvrde u Facebooku.
"Dokumenti izvan konteksta"
Oglasio se i osnivač Facebooka, Mark Zuckerberg. U podužem postu koji je napisao na svojem profilu, tvrdi da su objavljeni mailovi dio interne komunikacije te su, s obzirom na to da se radi samo o dijelu prepiske, izvađeni iz cjelokupnog konteksta rasprave o promjenama na platformi tijekom 2014.-2015. godine.
Zuckerberg tvrdi kako su se tijekom vremena pojavili developeri s aplikacijama koji su počeli koristiti podatke Facebookovih korisnika te su iz tog razloga u 2014. godini najavili promjenu cijele platforme. Sve to je, tvrdi, bilo s ciljem da se drugim aplikacijama ograniči pristup podacima. Jedna od tih aplikacija koja više nije mogla raditi na našoj platformi bila je i ona koja je podatke prodala Cambridge Analytici, napisao je Zuckerberg i dodao kako su neke od aplikacija naknadno podnijele tužbe protiv Facebooka zbog promjene platforme i da je siguran kako će te sudske postupke dobiti.
Zuckerberg ističe da je cijeli taj postupak promjene platforme bio skup te da se pojavio novi problem, a to je bio Facebook za mobitele i tvrtke poput Apple-a čija se poslovna politika oglašavanja i povezivanja aplikacija znatno razlikovala od onoga što je do tada bilo na Facebooku. Odlučili smo se za model poslovanja u kojemu je naša platforma bila besplatna za developere, a oni su mogli onda platiti oglašavanje ako to žele. Ovaj model je dobar. To je nešto što je drugačije od prodaje podataka, nismo prodali ničije podatke, napisao je Zuckerberg.
Dodaje kako je ograničen broj aplikacija koje su se mogle povezati uz Facebook, mnoge od njih su blokirane, a od developera je zatraženo rješenje koje bi korisnicima pomoglo u lakšem dijeljenju sadržaja na vanjskim aplikacijama i Facebooku, ako oni to žele. Kaže da bi cijeli skandal s Cambridge Analityca bio izbjegnut da su platformu Facebooka promijenili godinu dana ranije.
Razumijem da ima puno istraživanja o tome kako smo postavili naše sustave. To je u redu, s obzirom na ogroman broj ljudi koji koriste naše usluge širom svijeta i ljudi su u pravu kad nas stalno traže objašnjenje o tome što radimo. Ali je jednako važno i da otkriće o tome što radimo, uključujući i objavljene interne dokumente, ne bude iskorišteno za lažno prikazivanje naših postupaka ili motiva. Promjena je bila bitna kako bismo zaštitili našu zajednicu i ona je postigla svoj cilj, zaključio je Zuckerberg.