Objavljeni podaci o prometnim nesrećama robotaksija: Sada je jedna stvar potpuno jasna

Kompanije koje upravljaju autonomnim vozilima dužne su svaki put obavijestiti javnost o nesrećama u kojima su sudjelovale.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 30.03.2025. / 10:25

Waymo (Foto: Afp)

Broj putnika koje Waymovi autonomni taksiji prevoze svakog mjeseca konstantno raste. Na nekoliko američkih tržišta na kojima djeluju prevoze, prema posljednjim informacijama, i oko milijun putnika mjesečno. Sve to u automobilima u kojima nema vozača te su putnici sami u vozilu i svoju sudbinu prepuštaju u ruke tehnologiji koja upravlja vozilima.

Waymo, ilustracija Pogledajte video: Robotaksi je stao na semaforu, a onda je počela destrukcija

Takvi su robotaksiji do sada odvozili više od 80 milijuna kilometara tijekom svojih autonomnih operacija do sada, a Waymo kao i ostale kompanije koje testiraju ovakvu tehnologiju imaju dužnost prijaviti svaki problem i prometnu nesreću u kojima njihovi automobili sudjeluju. Ono što je važno za naglasiti jest da njihova autonomna vozila, prema svim podacima koji se godinama objavljuju, nikada nisu skrivila prometnu nesreću sa smrtonosnim posljedicama.

No u samim su nesrećama sudjelovali, a i općenito se pokazalo kako njihova tehnologija, iako zaista fantastična i iznimno napredna, nije savršena jer su zabilježene situacije u kojima je robotaksi u kojem je bio jedan muškarac kružio po parkiralištu, jednom je u zapeo u kružnom toku u kojem je napravio 37 krugova i slično.

Najbolji vozač na svijetu

Ipak, podaci o prometnim nesrećama nam pokazuju jednu jako važnu i jasnu stvar, o kojoj ekipa koja vodi ovu kompaniju (Waymo je Googleova, odnosno Alphabetova tvrtka) govori godinama. Prema njima, Waymo Driver, odnosno njihova autonomna tehnologija je - najbolji vozač na svijetu.

U razdoblju između srpnja 2024. i veljače ove godine, Waymo je prijavio kako su njegovi autonomni automobili sudjelovali u 38 nesreća, pri čemu ne snose nikakvu krivnju za 34 nesreće. U 16 takvih slučajeva robotaksiji su stajali te ih udarili drugi automobilii, dok su u osam slučajeva drugi automobili (i u jednom slučaju bicikl) udarili Waymove robotaksije u stražnji dio - za pretpostaviti je kako nisu držali dovoljan razmak ili vozači nisu reagirali na vrijeme na kočenje robotaksija. Dodatna tri slučaja uključuju neopreznost putnika u Waymovim automobilima - nakon što je vožnja završila i otvorili su vrata došlo je do kontakta s vozilima, odnosno biciklom.

Dara Khosrowshahi CEO Ubera postavio pitanje: Ljudima opraštamo greške, a hoćemo li ih oprostiti i umjetnoj inteligenciji?

Što se tiče četiri incidenta u kojima bi Waymo mogao snositi krivnju, u tri slučaja druga su vozila skrenula u lijevu stranu i presjeklo put robotaksiju te na Ars Tehnici kažu kako se stječe dojam da je u sva tri slučaja krivnja upravo na vozačima tih vozila. U još jednom slučaju Waymov je automobil kojim je upravljalo računalo na cesti udario u plastičan sanduk i odbacio ga na put romobila čiji je vozač pao, no nije poznato je li se pri tome ozlijedio.

Kako naglašavaju na stranici Jalopnik, jedna je stvar očita - svi ovi podaci pokazuju kako su na cestama ljudi puno veća prijetnja u odnosu na tehnologiju i robotaksije. Naravno, to se odnosi konkretno na Waymo jer su neki drugi konkurenti, poput Cruisea, imali manje uspjeha na ovom tržištu pa su čak privremeno odustali od testiranja svoje tehnologije na javnim cestama. 

Vezane vijesti

Još vijesti