Godinama su se oglašivači koji se oglašavaju na internetu oslanjali na podatke koje je Google prikupljao o ponašanju korisnika, a koje je dobivao zahvaljujući "kolačićima" odnosno "cookiesima". No, čini se da bi takvoj praksi uskoro mogao doći kraj.
Alphabet, krovna tvrtka Googlea, objavila je kako neće razvijati alternativne alate koji bi zamijenili "kolačiće" i nastavili s praćenjem internetskog prometna. Naime, u planu je da "kolačići" odu u povijest sljedeće godine, kad će ih Google izbaciti iz preglednika Chrome.
Održavanje interneta otvorenim i dostupnim za sve od svih nas zahtjeva da napravimo više u zaštiti privatnosti. A to znači da moramo okončati praksu kolačića, ali i bilo koje druge tehnologije za praćenje pojedinaca dok surfaju internetom, stoji u blogu iz Googlea.
Međutim, to ne znači da više neće biti nikakvog praćenja internetskog prometa i ponašanja korisnika na internetu. Google već naveliko testira druge načine koji bi mu osigurali da nastavi plasirati ciljane oglase velikoj grupi korisnika koji dijele iste interese.
Podsjetimo, Google je najavio kako testira novi sustav, Federated Learning of Cohorts (FLoC) trebao bi tijekom ove godine biti testiran u internetskom pregledniku Chrome kako bi Google pokazao oglašivačima da mogu prikazivati personalizirane oglase, a istovremeno zaštititi privatnost korisnika.