Nedavno objavljena vijest kako i Apple razvija vlastitu umjetnu inteligenciju nikoga nije iznenadila. AI je tehnologija budućnost koja je nezaobilazna ne samo za većinu kompanija, već i za zaposlenike u brojnim tvrtkama koji će se tom trendu morati prilagoditi kako bi ostali konkurentni na tržištu rada.
Na Financial Timesu sada su objavili neke nove informacije o Appleovim planovima na ovom tržištu koje samo potvrđuju kako je i Timu Cooku jasno kako njegova tvrtka ne smije zaostati na ovom tržištu na kojem trenutačno vodeću riječ vode OpenAI, Microsoft i Google. Appleov pristup umjetnoj inteligenciji, prema tom mediju, čini se drukčiji u odnosu na ono što smo do sada vidjeli. Naime, Cookova tvrtka fokus bi mogla staviti na mobilne uređaje, odnosno primjenu ove tehnologije direktno na mobilnim uređajima, ne na webu.
Tome u prilog govore i brojna otvorena radna mjesta za stručnjake za umjetnu inteligenciju u različitim Appleovim uredima diljem svijeta - od SAD-a preko Pariza do Pekinga. Potražnja za AI talentima, naglašavaju na FT-u, pokazuje kako tvrtka radi na ambicioznim dugoročnim projektima koji će utjecati na budućnosti Applea i njihovih proizvoda. Također, nešto slično je nedavno komentirao i izvršni direktor Tim Cook kada je rekao da su AI i strojno učenje osnovne i fundamentalne tehnologije koje su integralne za sve proizvode koje razvijaju.
Koliko ulažu u AI najbolje se može vidjeti i po potrošnji za istraživanje i razvoj koja je u trećem kvartalu porasla za više od 3 milijarde dolara u odnosu na isti kvartal godinu ranije, a razlog je upravo umjetna inteligencija.
Impelementacija ove tehnologije direktno na telefone, bez korištenja internetske veze nije jednostavna, no čini se kako je to Appleov prioritet jer se time povećava sigurnost i privatnost korisnika čiji svi podaci ostaju samo na njihovim uređajima. Apple je posljednjih godina veliki naglasak stavio upravo na privatnost, čime se žele razlikovati od kompanija poput Googlea i Facebooka kojima su podaci korisnika od velike važnosti. Kako su njihovi poslovni modeli velikim dijelom bazirani na oglašavanju, jasno je koliko su im privatni podaci korisnika, odnosno njihovi interesi važni za plasiranje ciljanih oglasa.
Kako Apple nije toliko fokusiran na oglase, podaci korisnika im nisu toliko važni pa se posljednjih godina pokušavaju nametnuti kao kompanija koja se bori za prava korisnika i njihovu privatnost.
Izvor: Financial Times